zaterdag 31 december 2022

Oud en Nieuw


 2022 was een jaar wat pittig was. EMDR en veranderingen die positief en negatief waren. EMDR om het verleden af te sluiten. Een zwaar traject waar ik terug moest naar de momenten uit mijn verleden. Pijnlijk, maar ik ben erdoorheen gegaan. Eerst dacht ik het alleen te doen, maar dat ging niet lukken en ik liep vast. Met hulp en steun van mijn Hemelse Vader ben ik er verder doorheen gegaan en heb ik het een paar maanden terug mogen afsluiten. Is het weg? Nee, maar het is een litteken en geen open wond meer. Ik wil het ook afsluiten en er niet meer mee bezig zijn. Nu kijken naar de toekomst.

Veranderingen. Eerst negatief. Afscheid genomen van zogenaamde vrienden. Die alleen mijn lieve vrouw gebruiken om zelf beter te worden, mijn vrouw had daar last van en daardoor een streep gezet door die vriendschappen.
Positief. Onze plek van rust heeft een verandering ondergaan. De caravan die we hadden werd slechter en door de verkoop van het ouderlijk huis van mijn vrouw hebben we besloten een nieuwe caravan te kopen. Groter, beter, mooier. Na het paasweekend is de oude weggehaald en de nieuwe geplaatst. Wat mooi en blij zijn we. Ondertussen al ons eigen plekje geworden. Volgend jaar de laatste dingen afmaken en dan lekker genieten van deze gezegende plek.
Ook de keuken is nieuw en daar zijn we blij mee. Wat een plaatje is dat geworden. Nu lekker vele lekkere gerechten maken en genieten van ook ons plekje thuis.

Dit jaar ook bezig geweest met het halen van mijn rijbewijs. IN maart mag ik afrijden en hoop ik hem in ene keer te halen.

----

2023
Vooruitzichten.
Wat ik al zei, ons plekje bij de caravan verder afmaken. Genieten van elkaar en van wat God met ons van plan is.

----

Voor iedereen, kijk uit met vuurwerk.
En een gezegend en vooral gezond 2023

2 opmerkingen:

  1. Tja, oud en nieuw, achterom kijken en vooruit blikken. Wat gaat het nieuwe jaar ons brengen? In ieder geval: Wat is het mooi al die momenten die je beschrijft. Ik mocht er deel van zijn. Dat zijn de kostbare vriendschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Yvonne,
      We gaan zien wat het nieuwe jaar brengt.
      Nieuwe hoofdstukken toevoegen aan mijn leven.

      Verwijderen