woensdag 15 november 2023

Meisje met de parel 8


En dan is het schilderij af. Hier ben ik een paar maanden mee bezig geweest en heb er veel plezier aan gehad. Een ontdekkingsreis in het schilderen op nummer. Welke kwasten, de kwasten die erbij zaten waren te groot voor de kleine vakjes. Hoeveel verf op het doek, op sommige plekken zie je witte stipjes waar de verf niet in het doek is gekomen. Sommige kleuren moest ik verdunnen, omdat ze te dik waren om op te brengen. 
Dat zijn dingen waar ik tegenaan liep, maar door te leren gaat oplossen.

De achtergrond is nu ook klaar, wat betekend dat dit de laatste blog is over het meisje met de parel. Ik ben tevreden met het resultaat en ik gaat verder met de volgende. Hier heb je al kennis mee gemaakt. De vinders. Deze is nu ook op de sperwer, dus kan ik afmaken. Daar gaan jullie de komende tijd blogs van zien verschijnen.

Nu lekker genieten van dit schilderij en tussendoor ook weer eens bijbeljournalen.
Hoop te doen wat ik leuk vind.

2 opmerkingen: