maandag 20 november 2023

Priester voor eeuwig (Psalm 110)



Scepter van macht
De dag dat U ten strijde trekt.
U zult heersen.
Op de Heilige bergen.
je bent priester voor eeuwig.

Dat zijn de regels uit psalm 110 die maakte dat ik deze tekening maakt.

IK heb een priester getekend met een staf in zijn hand. Op die staf een vlam, vuur, licht. Licht van Christus, dat schijnt in de duisternis.

Want Christus is ten strijde getrokken. Met de kruisiging heeft Hij de sleutels van de dood afgenomen en heerst Hij voor eeuwig. OP de heilige berg zal Hij terugkomen om af te maken wat Hi begonnen is en hierdoor heeft de duisternis geen recht meer op ons.

Door Christus zijn wij priesters, en wel voor eeuwig. Ik mag priester zijn over mijn huis en vrouw. Ik mag mijn vrouw begeren en helpen en onderhouden. Zij mag mij een steun zijn en daar mag ik geen misbruik van maken, een huisslaafje. Ik mag van haar houden en dat doe ik met heel mijn hart en ziel.
Ik mag dankbaar zijn wat mijn vrouw doet en haar zegenen met gezondheid en rust en voorspoed.
Ik mag haar aanbidden en op de eerste plaats zetten. Maar niet de hoogste plaats, die is voor mijn hemelse vader en voor Zijn zoon Christus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten