maandag 8 februari 2021

Wie je bent in Christus (10)

De rups verpopt
En ontpopt

Je vliegt vlinder
Omhoog ginder


 
 In dit gedeelte wat ik teken, heb ik drie fases van rups tot vlinder getekend. De rups, cocon en vlinder. Ik heb het rondom het kruis getekend omdat ik het kruis centraal wil stellen in dit stukje. Ook hier wat dingen erin verwerkt wat symbool staat voor diverse betekenissen.

Dat licht had allerlei kleuren. Het zag eruit als een regenboog die in de wolken verschijnt. Zo liet de Heer zich aan mij zien, stralend en machtig. Toen liet ik me neervallen op mijn knieën. Daarna hoorde ik de stem van God. (Ezechiël 1:28 HSV)

 De dwarsbalk heb ik getekend als een regenboog. De regenboog staat hier symbool voor hoop. Hoop dat alles goedkomt. De staander van het kruis is als gewoon hout getekend. Onder de dwarsbalk heb ik aan de staander een bloedende wond getekend. Dit is het bloed van de Here Jezus. Door dit bloed ben ik schoon gewassen van mijn zonden. Door de dood van Christus heeft Hij mijn zonden op zich genomen door de beker te drinken en zo onze zonden mee te nemen de dood in. Bij Zijn opstanding mogen wij in een nieuw lichaam, Zijn lichaam, opstaan en met/in Christus wandelen. En ja, ik zal nog zeker blijven zondigen. Onbewust of misschien bewust. Ik val dan in mijn zonden. Ben tenslotte een mens. Maar ik mag weten dat Christus mij weer opraapt. 

Zowel de rups als de cocon heb ik op en aan de dwarsbalk getekend. Ik mag als rups weten dat ik in de belofte van Christus mag lopen. Dat Christus alles nieuw zal maken en dat ik een hele nieuw leven zal krijgen en hebben als ik Hem volg. Als cocon eigenlijk hetzelfde. En het staat symbool voor het watergraf. Ik mag mijn oude leven afleggen en neerleggen aan de voeten van Christus. Als ik opstaat heb ik een nieuw lichaam en ben ik herboren. Opnieuw geboren in het bloed van Christus. En ik mag in mijn nieuwe lichaam als vlinder de wereld intrekken en schitteren. Schitteren zodat de mensen om mij heen zullen zien dat ik in Christus ben en Christus in mij. Dat ik Zijn overweldigende liefde uit mag delen aan iedereen om mij heen en hun tot zegen mag zijn.


1 opmerking:

  1. Prachtige uitwerking! Heel mooi om deze ontwikkeling waar te nemen; van rups naar vlinder. Je gaat hoog vliegen!!! Met Hem!!!

    BeantwoordenVerwijderen