maandag 7 juni 2021

moge hij geven wat uw hart verlangt (Psalm 20)

Weer een update. Nu psalm 20 getekend. Als inspiratie vers 5 aangehouden. OOk omdat onze trouw tekst psalm 37:4 'verlustig u in de Here; dan zal Hij u geven de wensen van uw hart.'
Ik merk dat deze tekst op verschillende manieren door de psalmen heen verweven zit. Ook hier in psalm 20 komt hij naar boven. 
Als je bid en God vraagt om wat je wil, geen aardse dingen natuurlijk. Maar waar jij je haart echt op heb gezegd. Steun in ziekte, een lieve vrouw (in mijn geval), genezing, inzicht in bepaalde situaties en ga zo maar door. Hier mag je God in betrekken. Zelf diverse keren meegemaakt dat ik Gods leiding wilde in bepaalde situaties en hierom raad of bevestiging vroeg. Diverse keren heb ik gemerkt dat God me een bepaalde kant opduwt  om te elpen. Of iets laat zien wat opvalt in ene keer. In psalm 20 zie je het nog een keer in vers 8.
Een ding is belangrijk. Vertrouw op God, Betrek God in wat je doet. Betrek Hem overal in en blijft dicht bij God, dan zal je zien dat God je meeneemt in een prachtig avontuur.
Ik heb een groot hart getekend en daarin twee kleinere harten. Boven het grote hart heb ik een druppel getekend. Het hart is een gezalfd hart waar God in wilt werken. Dat kan je zien in het blauw. In de druppel natuurlijk het kruis van Christus. Zo laat God zien dat je in Christus mag zijn en zo ziet Hij je ook.



20 1 Voor de koorleider. Een psalm van David.
2 Moge de HEER u antwoorden in dagen van nood
en de naam van Jakobs God u beschermen,
3 moge hij hulp zenden uit zijn heiligdom,
uit Sion u bijstaan.
4 Moge hij al uw gaven gedenken,
uw brandoffers welwillend aanvaarden, sela
5 moge hij geven wat uw hart verlangt,
en al uw plannen doen slagen.
6 Laat ons juichen om uw overwinning,
het vaandel heffen, in de naam van onze God.
Moge de HEER al uw wensen vervullen.
7 Dit weet ik zeker:
de HEER schenkt de overwinning aan zijn gezalfde,
hij antwoordt hem uit zijn heilige hemel
met de overwinning door zijn machtige hand.
8 Anderen vertrouwen op paarden en wagens,
wij op de naam van de HEER, onze God.
9 Anderen buigen en vallen ter aarde,
wij richten ons op en houden stand.
10 HEER, schenk de koning de overwinning,
antwoord ons wanneer wij u aanroepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten