zaterdag 25 september 2021

Hemeltijd 2021 1 op 1 tijd (1)

Het is alweer een week terug, maar we hebben weer een conferentie bezocht. Voor het vierde jaar zijn we naar Hemeltijd geweest. Een conferentie waar we een heel weekend lang God aanbidden. Tijd met God nemen. Zijn aanwezigheid opzoeken.
Dit gebeurd ook door gebed. Er is tijdens het Hemeltijd weekend een ruimte waar je 1 op 1 met God kan zijn. Er is daar zachte muziek, er ligt een kleed op de grond, kussen om in te liggen, een tafel om te tekenen of schilderen, vrije ruimte om te dansen. Kortom volop plek om je te uiten tot God.

De eerste avond ben ik naar die ruimte gegaan om te bidden. Ik had mijn bijbel bij me en ik kwam op het volgende:

psalm 27 Een ding heb ik van de Heere verlangd (mijn verlangen) dat ik zal zoeken: dat ik wonen mag in het huis van de Heere al de dagen van mijn leven (24/7) om de liefelijkheid van de Heere te aanschouwen en te onderzoeken in Zijn tempel.

 Ik schreef het volgende op een papier om mijn gevoel op dat moment te verwoorden. 
Mijn verlangen om fulltime in de aanwezigheid van de Heer te zijn. Hem te aanbidden. Zijn woord te onderzoeken en toe te passen in mijn leven.

Ik mag als ik weer word aangevallen door het aardse leven weten dat ik mag schuilen in Zijn hut.

Lieve vader, mag ik mijn huidige werk loslaten en nieuwe gronden zoeken om Uw werk te doen? Ik voel zo dat ik klaar ben waar ik nu werk. Zet mij op een plaats neer met rust. Waar ik van U mag getuigen. Waar ik mensen mag opbouwen en waar ik word opgebouwd ipv afgebroken.

Leer mij Uw weg, leid mij op Uw pad. Dat mijn belagers gene vat meer op me hebben en dat ik in Uw licht mag wandelen.

Heer, laat mijn verleden geen invloed meer hebben op mijn huwelijk. Ik leg de gevolgen van het misbruik wat mij is aangedaan in Uw handen. 
Was mij schoon, reinig mij van alle angst, pijn, verlamming bij aanraking.
Dat ik de man mag zijn waar mijn vrouw zo naar verlangt.
Dat er niets meer in de weg staat voor intimiteit. Dat ik mijn plaats als priester van het gezin mag pakken in al zijn pracht en glorie. Zoals U het huwelijk heeft bedacht. Dat ik het mooiste cadeau, intimiteit, mag pakken en uitpakken.

Als tekening heb ik onderstaande tekening gemaakt waar ik ook mijn gebed en dank uitspreekt naar de Heer. Dit was de eerste avond/nacht waar ik me aangeraakt voelde door God. Dit moment is zo belangrijk voor me en ben ik zo enorm geconfronteerd met alles. IS dit een wake up call voor mij? Nee, het was een liefdevolle omarming van de Heer. Waar Hij me in Zijn veilige armen neemt en zegt, je hoeft het niet alleen te doen. Ik ben bij je en leid je er veilig doorheen. Als je me nodig heb, Ik ben bij je en draag je pijn en verdriet, ik til je op om je door de moeilijkste momenten te dragen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten