maandag 13 september 2021

Verlustig u in de Here (Psalm 37)

Verlustig u in de Here, dan zal Hij u geven de wensen van uw hart.
Dat is de trouw tekst van mijn vrouw en mij. We zijn nu ruim 9 jaar getrouwd en erg gelukkig met elkaar. In de periode van het plannen van de trouwerij, kregen we beiden afzonderlijk van elkaar deze tekst. Mijn vrouw kwam toen bij me en vertelde dat ze deze tekst had gekregen en ik had in die week dezelfde tekst gekregen. We wisten het gelijk, dat wordt onze trouw tekst.


Voor deze psalm heb ik twee bladzijden tot mijn beschikking. De eerste bladzijde is voor onze trouwtekst. Ik heb een bloem getekend die voor ons symbool staat. Een nieuw begin, samen, fris en nieuw. Mooi. Het hart is ons hart. Samen staan ze symbool voor wat we willen wensen in ons hart. Iets nieuws, intiems. Door mijn verleden gaat dat niet, intiem zijn. Veel trauma. We blijven samen bidden tot de Heer en weten dat Hij het zal geven en dat we in Hem mogen vertrouwen.


Leg je leven in de handen van de Heer. Totaal afhankelijk zijn in de Heer. Mijn eigen ik wegdoen en mijn leven in vertrouwen aan de Heer geven. Dat Hij mij mag leiden naar nieuwe gronden. Dat ik niet meer bang hoef te zijn voor mijn verleden. Geen flashbacks, geen trauma meer, maar mogen staan in mijn autoriteit in de Heer. 


Zo ziet dat er dus uit. de twee pagina's samen. Het is weer een mooi stuk verwerking geweest waar ik in heb mogen duiken en mogen tekenen. Wat staan eer mooie dingen in de bijbel en dat daar doorheen de Heer spreekt tot mij, tot ons.

1 opmerking:

  1. Heel mooi uitgewerkt!
    Heel kwetsbaar, open en eerlijk....
    Leg alles in Zijn handen, Jezus heeft alles volbracht!

    BeantwoordenVerwijderen