maandag 13 juni 2022

De rechtvaardigen groeien op als een palm (Psalm 92)



13De rechtvaardigen groeien op als een palm,

als een ceder van de Libanon rijzen zij omhoog.

14Ze staan geplant in het huis van de HEER,

in de voorhoven van onze God groeien zij op.

15Zij dragen nog vrucht als ze oud zijn

en blijven krachtig en fris.

Laat mij zijn als die palmboom. Mijn verlangen. IK wil vrucht dragen, blijven dragen. Mijn talenten gebruiken voor de komende generaties. Dienen voor de komende generaties. Aanbidden met de komende generaties. Tekenen met de komende generaties. 
De komende generaties zijn in mijn hart. Als ik op ons plekje Roggeveld ben en een rondje loopt over de camping, kan ik genieten van de nieuwe generaties. Hoe ze hier vrij mogen rondlopen en spelen. Niet bang hoeven te zijn voor gevaar. Dat laatste hoop ik hier tenminste. Je weet maar nooit en daar spreek ik mijn gebed ook over uit dat ze veilig zich mogen ontwikkelen. Ik bid een engelenwacht over de camping uit dat ze beschermt zijn tegen al het gevaar van de wereld en dat onze God ze beschermd, aanraakt en dicht bij zich houd. Ik hoop en bid dat ik een steentje mag bijdragen om de komende generaties iets mee te geven of dat ik een luisterend oor mag zijn voor ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten