zaterdag 24 september 2022

De bergen smelten , als was voor de Heer (Psalm 97)



Een nieuwe blog. Een tekening die ik al even af heb, maar door omstandigheden nog niet had gepost. (dat is ook met de volgende post van de psalmen, psalm 98. Daarna ben ik weer bij en moet ik gaan tekenen.

De bergen smelten , als was voor de Heer. We zoeken de Heer en de Heer zoekt ons. Bij de Heer is het omdat Hij ons allemaal bij Hem wilt hebben. Hij klopt zachtjes aan de deur van je hart als je (nog) niet tot geloof bent gekomen en wie wel gelooft werkt Hij door middel van de Heilige Geest door en verder. 
Vanuit de mens gezien zoeken we de Heer. Of je nu wel of niet gelooft. Dat maakt niet uit. Voor de gelovigen is het om altijd maar contact te hebben met onze hemelse Vader en de ongelovigen die weten het niet, maar onderbewust zoekt hun ziel naar de Heer.

We hebben als mens ontzag voor de Heer en kunnen in dit aardse leven Zijn aangezicht niet zien, dan vallen we dood neer, omdat we het niet aankunnen. Maar...
Als we straks bij de Heer zijn, dan verandert dat. Dan zien we Hem aangezicht in aangezicht.
Hebben we nu Zijn aangezicht dan nog niet gezien?
Ja, in Zijn zoon Jezus hebben we gezien wie de Heer is. Jezus zei het zelf diverse keren. Lees Johannes 14:7-13 maar,
7 Als jullie Mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie Hem, want jullie hebben Hem zelf gezien.’ 8 Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ 9 Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je Me niet, Filippus? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien? 10 Geloof je niet dat Ik in de Vader ben en dat de Vader in Mij is? Ik spreek niet namens mezelf als Ik tegen jullie spreek, maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werk door Mij. 11 Geloof Me: Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij. Als je Mij niet gelooft, geloof het dan om wat Hij doet. 12 Werkelijk, Ik verzeker jullie, wie op Mij vertrouwt zal hetzelfde doen als Ik, en zelfs meer dan dat, Ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal Ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt.
Voor nu, de bergen smelten als was voor de Heer. Nu kunnen we Hem niet zien, maar straks mogen we Hem zien. Nu kunnen we het niet aan, wel door Jezus en de Heilige Geest heen, daar zien we een afdruk van de Heer, maar in het echte leven?
Ik kijk uit naar de dag dat ik Hem ontmoeten mag, aangezicht tot aangezicht. Ik zal op mijn knieën vallen en Hem bedanken voor wat Hij heeft gedaan in mijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten