zaterdag 1 oktober 2022

Hemeltijd (2) een nieuw hoofdstuk.


 Hemeltijd 2022 was weer gaaf. Een feest en een lang, vermoeiend programma verder heb ik genoten van alles. Ben er anders uitgekomen dit jaar dan vorig jaar.

Vorig jaar begon voor mij een zwaar jaar. Een jaar waar ik vastzat en hulp heb gevraagd. Die heb ik gekregen en die hulp was zwaar. Terug naar de momenten waar het om ging, maar nu een jaar later ga ik beginnen aan een nieuw hoofdstuk.

Het afgelopen jaar zijn er een paar nummers die mij hebben geholpen en zeggen waar ik in stond en waar ik vragen kreeg of vragen kreeg beantwoord. Nummers die waardevol zijn in mijn proces. Die zeggen wie ik ben en wie ik mag zijn in onze God de Vader. Hieronder zal ik vertellen wat deze nummer hebben gedaan met me, of wat ze nog steeds doen.


Who you say I'm

Een jaar terug begon ik aan een zware reis. Een reis waar ik vanuit een diep dal op ben geklommen naar waar ik nu staat. Ik sta nog niet op de top, maar ik kan alles wel weer overzien. Daar ben ik dankbaar voor. Een jaar terug kwam ik thuis te zitten. Mijn hoofd zat vol en er kon niets meer bij of er kwam niets meer uit. We waren een paar weken daarvoor bij een conferentie geweest waar ik gigantisch ben aangeraakt door God. Zie eerdere blogs van Hemeltijd vorig jaar. Tijdens een van de aanbiddingsmomenten zei God tegen mij ' Wie denk jij nu dat je bent? Ben jij wie je bent wie ik zeg?' Het kwam eruit alsof ik mijn identiteit kwijt was. Ben ik een kind van God? Ziet God mij nu werkelijk. Deze vragen triggerde mij enorm in deze periode. Ik voelde me verslagen en alleen. Ook een oorzaak van dat ik vast ben gelopen. Wat moet ik doen dat God mij dit zegt? Wil God mij niet meer? Heeft God andere bedoelingen met deze vragen? Het kwam binnen.

Als ik nu terugkijk op dit moment voel het alsof God tegen me heeft gezegd, weet je wie je bent? Zoek je identiteit in mij weer op. Richt je op mij. Ik help je. Ik wijs je niet af. Jij bent mijn geliefde kind. Door het afgelopen jaar ben ik daar achter gekomen . Ik heb een paar jaar terug de bijbelschool gedaan van vrij zijn. Dit ging over mijn identiteit in Christus. Waarom heb ik dit niet gepakt en ben ik doorgegaan in mijn alleen-zijn. Heb ik alles alleen gedaan. Ik weet het niet. De eerste periode van het afgelopen jaar, heb ik het voor mijn gevoel alleen gedaan. Mijn EMDR therapie. Alles. En dat ging niet goed. Ik had moeite om dingen van mijn verleden te verwerken in de therapie. Tot het moment dat ik God ging vragen om erin te komen en vanaf toen voelde ik een warme deken om me heen en armen om me heen van bescherming en hulp en steun.


You Say

Een volgend nummer is You Say. U zegt het. U zegt dat ik geliefd ben, ook al voelt het niet zo.
En ik mag geloven wat U ziet in me of geloofd in me. U zegt het God. Een eyeopener was dit. Ik ben Gods geliefde kind. IN de evangeliĆ«n zie je dat God dat twee keer tegen Jezus zegt. Aan het begin van Zijn bediening en op het einde van Zijn bediening. Jezus heeft ergens gezegd dat Christus in ons is en wij in Christus. En Christus is in de vader en de vader in Hem. Iets in die richting. Wij zijn in Christus. Als God naar ons kijkt, ziet Hij Zijn Zoon Christus. En als Hij naar Zijn Zoon kijkt ziet Hij ons. Wat een mooi iets. Wij zijn door het bloed van Christus gereinigd van alles. Daardoor heeft Christus zich een gemaakt met ons. We mogen hierdoor zoons en dochters van de Allerhoogste genoemd worden.
Jij bent mijn geliefde kind, in jou vindt Ik vreugde. Dat zegt God tegen mij. Ik mag een kind zijn voor God. U zegt het God en ik mag het accepteren en aannemen, dat ik U kind bent.
U zegt het God.


Fathers House

Ik mag thuiskomen bij de Vader. Ik ben Zijn geliefde kind. Hij heeft mij lief. Hij ontfermt zich over me als zijn eigen kind. Hij beschermt me, Hij steunt me. AL sik het moeilijk heb met mijn EMDR helpt Hij me erdoorheen, door mijn pijn te verlichten en van me af te nemen. Christus is naar Zijn vader gegaan om vele woningen te bouwen. Ik heb mijn woning in de hemel. Nu ik Zijn geliefde kind ben voelt het alsof ik mijn hemelse woning al mag bewonen. Mijn vaders house. Thuiskomen bij de vader. Ik mag me veilig voelen onder Zijn vleugels. Ik mag thuiskomen. Familie zijn van de Allerhoogste. Dit voelt veilig en geborgen.


Same God

Oh God i need you. Come fill me again. Twee zinnen uit dit lied wat ik afgelopen zomer voor het eerst hoorde op de Betteld. Tijdens een vrijdagdienst wat de afsluiting van de week was. De eerste vakantieweek van de camping zat erop. Een dienst die overspoeld werd met getuigenissen van heel veel tieners en onze lieve overbuurvrouw. Getuigenissen van meisjes die zich niet mooi en geliefde voelden. Of die aangerand waren en dachten dat het hun eigen schuld was. Allemaal leugens die verbroken waren in die week. Wat is onze God goed. IK moest ervan huilen en voelde met die meisjes mee. De overbuurvrouw die vanaf haar kind zijn haar vader niet meer heeft gezien en sinds die week weer contact kreeg met haar vader. God is goed. Toen kwam dit lied. Normaal doet de aanbiddingsleidster geen nieuwe nummers op de einddienst, maar ze voelde dat ze deze moest doen. En hij kwam bij mij binnen als een baksteen.
IK heb God nodig. In alles wat ik doet. Hij wil me helpen. NU, gisteren, in mijn verleden en in mijn  toekomst. Omdat ik Zijn geliefde kind ben. IK roep uit naar God. Kom en vul me opnieuw. Iedere keer weer. Blijf mij vullen met uw overweldigende liefde. Een liefde die oneindig is. 
Ik wil dicht bij U blijven en U betrekken in alles wat ik doet. Ik wil U blijven zoeken en vinden. Ik wil U blijven volgen. Ik vraag een ding van U, blijf me vullen met Uw liefde. Met Uw Heilige Geest. Met Uw zoon Jezus. Ik wil ondergedompeld worden in alles van U.
U bent mijn rost en mijn vastigheid. En het meest belangrijke van allemaal. En dit het ik afgelopen jaar mogen ontdekken, leren en vasthouden.

IK BEN UW GELIEFDE KIND!!!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten