woensdag 9 augustus 2023

Hij bracht de storm tot zwijgen (Psalm 107)



29 Hij bracht de storm tot zwijgen,
de golven gingen liggen.
30 Het verheugde hen dat de zee tot rust kwam,
Hij bracht hen naar hun veilige haven. 

Deze vind ik wel heel mooi gemaakt door mezelf. Hier ben ik dan ook trots op, hoe ik die goven heb gemaakt. Ben ik ook wel even mee bezig geweest. Maar het resultaat vind ik uitermate goed. 
Nog steeds verder met de psalmen. Teken weinig, maar doe het nog steeds. Het is niet vanwege motivatie, meer vanwege tijd. Er is veel gaande geweest.
Er staat ook geen tijdsdruk achter het tekenen. Het is een afleiding en om lekker ontspannen bezig te zijn. Ik doe nu ook meerdere dingen tegelijk. Heb het schilderen met nummers ontdekt en dat is ook leuk. Binnenkort de eerste voorderingen op mij blog.

Hij bracht de storm tot zwijgen. 

Dat staat in psalm 107:29. Het staat ook in de evangeliën.
Alleen daar is het onderdeel van wat Jezus doet. De storm gestild. Is het een heen wijzing naar deze psalm door Jezus? Ik weet het niet. Misschien wel.

In de psalm wordt het aangegeven vanwege het ongeloof. Mensen dwalen af, hebben geen geloof meer door de moeilijkheden in hun leven. Een moeilijke periode, noem maar op.
Ze zien geen uitweg meer. Stoppen met vertrouwen op God.
De stormen worden steeds zwaarder, zo zwaar dat je eraan onderdoor gaat.
Als laatste wanhoop roep je tot God, help me!

Het verheugde hen dat de zee tot rust kwam, Hij bracht hen naar hun veilige haven. 

God antwoord en geeft ene oplossing, geeft verlichting, geeft genezing, geeft rust.
Niet omdat je zomaar roept naar Hem, maar vanuit je hart roep je.
God hoort en ziet dat.

In de evangeliën is het Jezus die redt in de storm van het leven van Zijn discipelen.
Ze zijn bang en denken dat ze gaan zinken. Maar daar is Jezus. Hij stilt de storm en er is een rustige kalme zee. Zo mogen wij ook kijken naar Jezus. 
Wees niet bang, ik geef je rust.
Heb je een storm in je leven, roep naar Mij en ik stilt die storm.
Jou leven mag rust hebben en geen storm. Ik bescherm je en breng je in veilige haven.

Dat zegt Jezus tegen jou.

 


1 opmerking: