zondag 15 oktober 2023

Einde seizoen op het Roggeveld

 Jammer, maar het einde van het campingseizoen staat voor de deur. We zijn volop bezig met opruimen van alles en de caravan winterklaar te maken.
Vorige week had ik al struiken verplaatst zodat dat al goed staat voor het nieuwe seizoen en bollen gepoot. Dan is het al een vrolijk gezicht als we volgend jaar weer op het Roggeveld komen.


Dit weekend de buitenboel opgeruimd. Tafels en stoelen bij elkaar gezet en andere spullen die ik onder zeil wilt hebben. De fietsen in de schuur en de koelkast in de schuur leeg. IK moet alleen nog de regengoot nakijken op bladeren en dan is het buiten klaar.

Binnen al de eerste dingen verzameld. Stoelkussens liggen in een kamertje. Droog opgeborgen en volgende week gaan we voor het laatst en dan de rest van de binnenkant van de caravan opruimen en klaarmaken voor de winter.

Kleren in de kast. Beddengoed mee en dekbed mee. En een paar kleden.
Verder overal vochtvreters neerzetten en dan het gas en water afsluiten.
De camping zelf doet de hoofdkraan loskoppelen en de leidingen leegblazen.
Dan is alles even voor een paar maanden in de rust.

Ik hoop in de winter 1 of 2 keer te kijken om de vochtvreters te legen en regengoot te ontdoen van blad en ook te vergen en bladeren af te voeren, zodat ik niet teveel weekenden kwijt ben in het nieuwe jaar.
En dan volgende week of misschien vanmiddag al afscheid nemen van onze buren waar we dit seizoen veel mee zijn opgetrokken. Lekker gezwommen en koffie gedronken. F1 en biertje bij hebben gedronken en vele mooie gesprekken mee hebben gehad.
Hun zal ik missen deze winter, maar dv. volgend seizoen weer hoop te zien. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten