zaterdag 7 oktober 2023

Strek je uit naar meer van God.


Strek je uit naar meer van God.
Het thema van dit Vrij Zijn weekend. Een conferentie, waar we ons al maanden terug voor hebben opgegeven, maar begin afgelopen week hebben we besloten om niet te gaan. De afgelopen weken zijn druk, hectisch en chaotisch geweest.

Roos is nu ziek, ik ben ziek geweest, longontsteking, maar het gaat weer. IN de familie iemand in het ziekenhuis met gebroken been. Waar Roos veel voor moet regelen. 
Het is even teveel. Dus we besloten niet deel te nemen en onze aanmelding te annuleren.
Roos is een beetje grieperig en is thuis. Ik ben wel naar de camping en dat mocht. Ik had voor een grote pan kippensoep gezorgd en er is voldoende eten en sinasappels voor mijn lieve vrouw en als er iets is ben ik zo naar huis.

Ik zou op het Roggeveld de rust pakken. Een beetje in de tuin werken. Heb planten overgepoot en tulpenbollen gepoot. Dus dat is vandaag gebeurt.
Aan het begin van de avond had ik de behoefte om toch even te gaan kijken bij een dienst. En dat heb ik geweten. De dienst van Jan Pool.

Genoten van de aanbidding, daar hou ik zo van. En de preek, geweldig. Lekkere humor en hele leerzaam. Uitstappen om door de Heilige Geest een woord voor iemand te hebben. Moeilijk.
Ik ben blijven zitten, voor mij even een stap teveel. Voelde me ook een beetje in de war. Teveel prikkels door de vele mensen. Ik merk dat ik dat even niet kan handelen. Dus maar blijven zitten en kijken wat God doet en wil. De mensen die wel uit deden stappen moesten op een gegeven moment aan de zijkanten en achter en voorkanten van de zaal gaan staan en de mensen die zijn blijven zitten (waaronder ik) konden dan als ze wilden naar een van die mensen afgaan voor een woord.
Ik ben na even gewacht te hebben naar een man afgestapt. Hij vroeg of ik gebed wilde hebben en vroeg gebed voor rust. Hij heeft gebeden en die kwam binnen. Weer het loslaten wat ik al bij Hemeltijd ervoer.

IK mag nu echt de touwtjes los gaan laten en deze aan de Heer geven. Hij wil graag de controle overnemen en mijn levensweg voor mij in controle houden. Ik mag loslaten.
Terug op mijn plek moest ik huilen en de buurvrouw legde haar hand op mijn schouder en ik vertelde wat er was gebeurt. 

Nu ik weer op mijn plek ben en dit schrijf heb ik rust. Ik mag loslaten, dat gaat nu bij me binnendringen. Loslaten waar ik controle over wil hebben. Dat hoef niet meer. Ik draag teveel dingen op mijn schouders die ik niet hoef te dragen De Heer wil het voor me doen.
Zo kan ik volledig genieten van wat de Heer voor mij in petto heeft en ten volle leven naar Zijn wil..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten