zondag 29 oktober 2023

Hemelhoog is Uw liefde (Psalm 108 )


Het is even gelden, maar ik heb weer aan biblejournaling gedaan.
Weer verder in de psalmen en wel psalm 108. Een eigen interpretatie van deze psalm.
Dingen die voor mij eruit kwamen heb ik verwerkt in een pastelkrijt tekening. 

Mijn hart is gerust, o God, ik wil zingen en spelen.
Ik heb hier muzieknoten getekend. Zingen en spelen. Zingen van liedjes, lofliederen. Het spelen op mijn gitaar, volledig in aanbidding gaan. NU weer les krijgen om mijn niveau omhoog te krijgen en beter te worden in gitaar spelen.

ik wil het morgenrood wekken.
Ik heb met rood, oranje en geel geprobeerd om het morgenrood vast te zetten op papier.
De afgelopen periode heel veel mooie morgenrood luchten gezien. Als ik naar mijn werk fiets en later toen het nog donker was en ik op mijn werk een vrachtwagen deed laden, zag ik de mooiste luchten. 

Hemelhoog is Uw liefde, tot aan de wolken reikt Uw trouw.
Ik heb wolken getekend een paar in de vorm van een hart. Een ervan als een echt hart.
De liefde van de Heer is oneindig groot. Ik mag die liefde iedere dag weer ervaren in de vorm van alles wat Hij doet voor mij. En wat ik doet voor Hem.

Met God zullen wij triomferen, Hij zal onze vijanden vertrappen.
Het kruis. Christus is aan het kruis gegaan om ons te redden van het oordeel. Door in het dodenrijk af te dalen heeft Hij de sleutels van de dood afgepakt en hebben wij door Christus heen een nieuw leven. Hij strijd voor ons en bevrijd ons van de eeuwige dood.
In Hem mogen wij in een nieuw leven opstaan en voor eeuwig bij Hem zijn.

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi, echt prachtige wolken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op die wolken ben ik even bezig geweest. Uitdenken hoe ik dat ging doen. Ben blij met het resultaat. NU weer winterperiode, dus tijd om lekker creatief bezig te zijn, maar dat zie je wel.

      Verwijderen