donderdag 27 juni 2024

Springsteen 27 juni 2024


Boss time!

Donderdag 27 Juni 2024. Een dag waar ik al heel lang naar uitkijk.
Mijn vierde concert bij Springsteen. Dit keer in Nijmegen.

Om tien uur ging ik weg met de auto. Goed op tijd om alle drukte voor te blijven. De rit ging voorspoedig en ik was volgens mijn planning in Nijmegen. Nu de borden volgen Park and Walk en ik werd naar ene plek geleid bij een voetbal en volleybal vereniging. Hier kon ik de auto parkeren. Mijn kaartje laten controleren en een wandeling richting het park.

Een half uurtje lopen, dus te doen, ook voor de terugweg vanavond.
Buiten het park hoorde ik Bruce al soundchecken. Kippenvel.
Nu begint het te leven voor me en voel ik de spanning stijgen. Wat gaat ik aantreffen, wat gaat ik zien?

Eerst even wat eten en drinken. Er stonden kraampjes en daar heb ik patat en cola op. Snel weer door en in het park een plekje gezocht om de dag door te brengen. Bij het blauwe hek naar het veld. De hele middag daar gezeten en met andere fans gekletst. Leuk om al de verhalen over het fan zijn te horen. Belevenissen met concerten en waar iedereen is geweest en vandaan komt.

Om vier uur gingen de hekken open en konden we naar de kaart controle en tassen controle. Alles was goed en ik kon doorlopen. 
Snel op weg naar een plekje. Ik had uitgedacht ergens halverwege bij een geluidsmast of achter het veld, maar zag volop ruimte. Had eerst een hamburger en cola gekocht en meegenomen om onderweg op te eten naar een plekje. Ik zag ruimte bij het hek en bij de mast waar ik wilde zijn. Twijfel. Maar ik ging voor het hek, Bijna was ik er en er kwamen net een paar mensen voor me Dus ik stond als tweede rij. Een mooi uitzicht op het podium,

Gezellige mensen en door de warmte werd er water uitgedeeld bij het hek en sponsen met water voor verkoeling. Lekker in mijn pet en dan opzetten. Heerlijk. Om zes uur was het voorprogramma, niet zo bijzonder vond ik. 

Om kwart voor acht, precies op tijd begon het concert en was het tot half elf genieten van de vele nummers die Bruce deed spelen. Wat een energie en power kwam er vanaf het podium. Ik heb van iedere minuut genoten

Bij het een na laatste nummer kon ik niet meer blijven staan en voelde ik mijn rug en ben ik gaan lopen richting de uitgang. Op mijn gemak terug naar de auto en nagenieten van wat ik deze avond heb gehoord en gezien. Gigantisch mooi, een leuke herinnering.

Om elf uur bij de auto. Mijn vrouw gebeld om te vertellen hoe het was en dat ik terugkwam naar huis.
Ik moest over 's Hertogenbosch omdat de a15 afgesloten was.
Dat ging goed en half een was ik thuis. Een heerlijke dag waar ik nog veel op terug gaat kijken en na mag gaan genieten op Youtube voor de filmpjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten