zaterdag 13 maart 2021

Wie je bent in Christus (12)

Blog nr 12 alweer van dit werkstuk.
Nu ben ik bezig geweest met het gedeelte;

Je hart is zacht,
liefdevol en klopt
vol verlangen naar meer liefde
 
Een verlangen om in liefde
uit te delen, wat je hebt ontvangen
deel je voorzichtig uit. 
 

22 Nu u gehoorzaam bent aan de waarheid, is uw hart gelouterd en kunt u oprecht van uw broeders en zusters houden; heb elkaar dan ook onvoorwaardelijk lief, met een zuiver hart, 23 als mensen die opnieuw zijn geboren, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levende en altijd blijvende woord. 
(1 Petrus 1:22-23 NBV)

Ik heb hier twee handen getekend in een houding van zowel ontvangen als uitdelen. In die handen heb ik een hart getekend. Mijn hart. Een zacht hart. Een hart dat vol verlangen klopt naar meer liefde. Liefde van Jezus, want daar staat mijn hart voor open. Deze belangrijke liefde wil ik mijn hart mee doordrenken. Me doordrenken dat het overvloeit van deze liefde, want dat is de belangrijkste liefde. Jezus liefde voor ons is oneindige liefde. Agape liefde.

Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 
(Johannes 15:9 NBV)

Blijf in Mijn liefde zegt Jezus. Ik mag Zijn liefde volledig in mijn hart ontvangen. Ik mag Zijn liefde volledig omarmen. En ik laat die liefde niet los. Deze liefde heeft mij zoveel gebracht. Een lieve vrouw, een mooie woning die we in geloof hebben gekregen. Op een andere manier was dit niet gelukt. Een mooie stacaravan die ik samen met mijn vrouw hebben gekocht. Ook dat was een cadeautje van God. En nog veel meer zegeningen om ons heen. Zegeningen en liefde, waarvan ik ook in geloof wil uitdelen. Dat anderen om ons heen ook deze zegeningen mogen ontvangen. Als ze zien door mij heen hoe onvoorwaardelijk de liefde is van Jezus. Er staat in de tekst ook 'deel je voorzichtig uit'. 
Waarom voorzichtig? Ben ook beschadigt door de jaren heen. Mijn misbruik. Vrienden die mijn goedheid beschadigden. Vertrouwen dat kapot was, eigen liefde dat ver te zoeken was. Dingen die ik allemaal heb mogen loslaten, maar hierdoor wil ik wel uitdelen, ook aan mensen die mij hebben beschadigt. Ik ben niet meer boos, ik geef alles aan Jezus. Door Zijn liefde heen mag ik die liefde uitdelen en de mensen die mij beschadigt hebben, zeker in mijn misbruik, zegenen met de liefde van Jezus. Dat diegene net zo aangeraakt mag worden als ik en gaat voelen en ervaren dat diegene niet zonder de liefde van Jezus kan.

12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad. 13 Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. 14Jullie zijn mijn vrienden wanneer je doet wat ik zeg. 15Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. 16 Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Wat je de Vader in mijn naam vraagt, zal hij je geven. 17 Dit draag ik jullie op: heb elkaar lief.
(Johannes 15:12-17 NBV)


De foto hierboven is het resultaat van de tekening tot nu toe, hij gaat echt heel mooi worden en is me enorm dierbaar. Hier zit alles in wat ik ben in Christus. 
Dank U Jezus, dat U mij deze inspiratie geef om in deze tekening datgene te maken wat uitbeeld wie ik mag zijn in U. U bent mijn houvast in alles wat ik doe en ik zal U liefde blijven ontvangen, tot me nemen en ook weer uitdelen.
AMEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten