zaterdag 10 april 2021

Wie je bent in Christus 13

Voorzichtig ontpop je als een rups
in proces om straks als een mooie 
unieke vlinder uit te vliegen

Nog meer te ontdekken
dieper te gaan
vrucht te dragen.

Het laatste deel gemaakt. 
Een halve vlinder en de andere helft zonnebloemen. 

De vlinder staat symbool voor het eerste deel van de tekst. 
Een mooie unieke vlinder. Met eigen kleuren.
Blauw staat voor het schoongewassen in Christus.
Het grijze staat voor mijn oude ik. Ik heb het bewust bij de vlinder gelaten. Om me te herinneren aan mijn oude ik. 
Ik mag mijn oude ik afleggen in het watergraf, wat ik heb gedaan op 3 juni 2012. En ik ben in Christus opnieuw opgestaan en herboren. Ik mag Christus volgen en Zijn discipel zijn, Zijn Sjaliach.
Ik ben bekleed met de identiteit van Christus zodat de duivel geen vat meer heb op mij, dit omdat ik ben vrijgekocht en betaald door het dure bloed van Christus.


De zonnebloemen staan voor vrucht dragen. Zonnebloemen omdat ze mooi zijn.
Ik mag gaan ontdekken wie ik mag zijn in Christus.
Om Zijn liefde uit te delen aan de mensen om me heen. Zo mag ik vrucht dragen.
Als een zonnebloem uitgebloeid is aan het einde van zomer, kan die bloem afknippen en laten drogen. In de bloem zitten dan duizenden zaadjes. Als je die het jaar daarop weer in de grond doet dan komen er weer nieuwe zonnebloemen op. En mogen die ook weer uitgroeien tot grote mooie bloemen. En ook die zullen dan weer vrucht dragen.

Zo mag ik zijn in Christus. Opgroeien als een zonnebloem en aan iedereen om me heen laten zien hoe mooi het is om in Christus te zijn. Om mijn identiteit die ik mag hebben in Christus. Dat God me ziet in Christus en als God naar mij kijkt Christus ziet. Zo mag ik een zijn in Christus.
Mijn identiteit in Christus is het kostbaarste wat ik mag hebben. Dit mag ik laten zien aan iedereen om me heen zodat ze gaan denken, wat Robert heeft wil ik ook. Ik wil ook die liefde gaan ontdekken die Robert heeft. Zo mag ik vrucht gaan dragen en komen er om me heen nieuwe zonnebloemen op, mensen die ook hun identiteit in Christus mogen gaan ontdekken en daarin gaan leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten