zondag 25 juli 2021

De Heer is mijn licht (Psalm 27)

Weer een nieuwe blog van mij. Psalm 27.
Een vuurtoren heb ik getekend. Deze staat op een stevige rots, goed verankert. Een goede fundering. Zo standvastig is de Heer. Ik mag op Hem vertrouwen.
Hij laat Zijn licht schijnen over de hele wereld en ik mag in dat licht lopen/zijn.
Zo wijst de Heer mij mijn weg en hoef ik niet te vrezen voor de duisternis.
Ik mag in Zijn licht  gaan staan en de warmte van het licht voelen. De warmte van de zon die licht geeft.

Ik mag altijd naar de Heer toekomen om op Zijn schoot te klimmen om Zijn veiligheid op te zoeken. Zo kunnen vijanden geen vat op mij krijgen en mag ik me veilig weten. In het huis van de Heer is altijd een schuilplaats en mag ik veilig zijn.


27 1 Een lied van David.
De Heer helpt mij altijd,
hij is als een licht in het donker.
Ik ben voor niemand bang.
Bij de Heer ben ik veilig,
daarom heb ik geen angst.
2 Als vijanden mij aanvallen,
dan zullen ze struikelen.
Als ze mij willen doden,
dan vallen ze zelf dood neer.
3 Ik ben niet bang,
ook niet als een heel leger mij aanvalt.
Ik blijf op de Heer vertrouwen,
ook als de strijd begint.
4 Ik vraag aan de Heer maar één ding,
meer heb ik niet nodig.
Ik wil bij hem wonen,
elke dag, heel mijn leven.
Ik wil bij hem zijn in de tempel.
Dan zal ik zien hoe goed hij is.
5 Als er gevaar is,
verbergt hij mij in zijn tempel.
In zijn huis ben ik veilig.
6 Ik zie vijanden om mij heen,
maar ik weet dat ik sterker ben dan zij.
Vol vreugde zal ik de Heer danken.
Ik zal vrolijk voor hem zingen,
en offers brengen in de tempel.
7 Heer, ik roep naar u!
Luister naar mijn gebed.
Wees goed voor mij
en geef mij antwoord.
8 Ik weet dat ik u moet zoeken.
Dat doe ik, Heer,
want ik wil dicht bij u zijn.
9 Verberg u niet voor mij.
Wees niet boos,
stuur mij niet weg.
U hebt mij altijd geholpen,
jaag me nu niet weg.
Laat me niet alleen, God,
u bent mijn redder.
10 U blijft vol liefde voor mij zorgen,
ook als iedereen mij verlaat,
zelfs als mijn vader en moeder mij verlaten.
11 Zeg mij wat ik moet doen, Heer!
Wijs mij een veilige weg,
want mijn tegenstanders zijn dichtbij.
12 Houd ze bij mij vandaan.
Ze vertellen leugens over mij
en ze dreigen met geweld.
13 De Heer is goed voor mij,
zolang ik leef.
Dat weet ik zeker.
14 Iedereen moet op de Heer vertrouwen.
Wees daarom sterk en houd moed.
Vertrouw op de Heer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten