maandag 19 juli 2021

Doorgrond mij Heer (Psalm 26)

Een nieuwe tekening. Het is even stil door omstandigheden en drukte. Maar ik blijf rustig doortekenen.
Ik werk met het tekenen iets voor en probeer sowieso ieder weekend een tekening te posten op mijn blog.
Deze keer is het psalm 26. De tekening is van Pinterest. Ik vond hem mooi en heb hem nagetekend en zelf de kleuren bepaald omdat het origineel in wart wit is.

In deze psalmkomen de volgende verzen naar boven voor mij om op deze tekening uit te komen.
De eerste drie verzen zijn als volgt;
26 Van David.

Doe mij recht, Heer,
want zonder dwalen ben ik mijn weg gegaan,
op U, Heer, ben ik vertrouwd,
ik wankelde niet.
2. Doorgrond mij, Heer, en ken mij,
peil mijn hart en mijn nieren,
3. want Uw liefde staat mij voor ogen
en ik bewandel de weg van Uw waarheid.

11. Maar ik ga mijn weg zonder dwalen.
Verlos mij en wees mij genadig.
12. Mijn voeten staan op effen grond,
waar Uw volk bijeen is, wil ik U prijzen, Heer.


Hoofdpunten in de tekening zijn een groot hart die alles omvat. De grote liefde die de Heer voor ons heeft.
Door die liefde vertrouw ik volledig op de Heer. Ik wil alleen Hem grootmaken en eren met mijn aanbidding, liederen zingen of muziek maken op mijn gitaar. Of bijbel journaling. Aanbidding doe ik op verschillende manieren, de hele dag door. Door het hat heen zie je een weg lopen. Het pad van de Heer. Hier wil ik op lopen en wandelen met de Heer. Misschien denk je, dat is oneerbiedig, wandelen naast de Heer. Maar ik vind dit niet oneerbiedig. Ik vind het een eer om naast de Heer te mogen lopen. De Heer neemt je mee als een vader zijn kind meeneemt aan de hand op weg naar iets moois. Aa de hand van de vader ben je veilig. Zo voel ik me bij de Heer.
Het bootje refereert hier ook aan. In de boot mag ik vertrouwen op waar de wind van de Geest mij heenbrengt. De Heilige Geest is bij me en leid me op de weg van de Heer. Hier mag ik op vertrouwen. Ik mag meedeinen op het levende water van het woord. Het kruis staat voor Jezus. In het hart om Zijn onuitputtende liefde te laten zien. Ik mag vertrouwen op jezus en Hem volgen. Volgen in Zijn doen en laten. ik mag doen wat Jezus deed en ik hoef niet bang te zijn voor de boze. Want ik ben vrijgekocht door Zijn kostbare bloed. De kleur die ook overheerst om het hart, om dit bloed te symboliseren.
de duif voor de vrede die de Heer mij geeft. Vrede in mijn hart. Omdat ik mag weten dat de Heer bij mij is. In mij, onder mij, boven mij, achter mij, voor mij, op mij. Het is heerlijk om zo op de Heer te vertrouwen en Zijn pad te volgen. 


1 opmerking:

  1. Het is zo mooi hoe je verwoord hoe je wandelt met de Heer.
    Je bijbeljournal laat het helemaal zien.
    Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen