vrijdag 1 april 2022

Hij zal je bescheren met Zijn vleugels (Psalm 91)



Een veer, vogels vliegen weg vanuit die veer. Een beeld.
Ik mag onder de wieken van de allerhoogste schuilen. De Heer zal mij beschermen met ZIjn vleugels, zoals een arend ook doet. 

Wie in de beschutting van de allerhoogste woont, zegt tegen de Heer: 'Mijn toevlucht, mijn vesting, mijn God, op U vertrouw ik.'
U bent mijn toevlucht, Heer.
Als je mag wonen bij de allerhoogste, zal kwaad je niet bereiken.
Roep je mij aan, ik geef antwoord, in de nood zal ik bij je zijn.
Ik zal je redding zijn.

Zomaar een paar teksten uit deze psalm.  Er is een lied over gemaakt, zie hieronder. Een mooi lied waar ik graag naar luistert en hierdoorheen hoort en ervaart wie God is voor mij.


Een andere versie die ik bijzonderder vindt is die van King met haar kinderen. het is meer een medley met psalm 91 en de psalmen van haar kinderen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten