woensdag 23 maart 2022

Caravan (8)



Hij is klaar. Het schilderij van onze caravan. Alles achter de ramen en in de overkapping heb ik ingevuld. Ik ben tevreden. En op tijd af. 
We gaan aan het eind van het camping seizoen een andere caravan kopen en dan is dit schilderij een mooi aandenken aan onze huidige caravan. IN de nieuwe caravan hangt er een schilderij boven de schoorsteen. Daar komt dit schilderij te hangen. Dat is een mooie plek voor dit schilderij en kunnen we regelmatig kijken naar hoe we zijn begonnen op ons mooie plekje op de Roggeveld.

Het schilderen van dit schilderij is een proces geweest. Van genezing, van herinnering en van rust. Laagje voor laagje, potloodstreep voor potloodstreep en verfstreep tot verfstreep. Alles heb ik overdacht en uitgevoerd. Genezing omdat ik tijdens de periode van het schilderen hiervan in een dal zat. Langzaam klim ik hier uit. Het schilderen heeft mij rust gegeven en mijn hoofd enigszins op orde gekregen. Herinneringen aan de vele uren op dit plekje terwijl ik tijdens het schilderen hier niet kon zijn vanwege het winterseizoen. Komend weekend gaan we voor het eerst na de winter weer naar ons plekje en ik kijk ernaar uit. Genieten, voorbereidingen treffen en uitrusten.


Het hele proces van dit schilderij is terug te kijken onder de kop Schilderen caravan.
Mijn dank gaat uit naar Yvonne, die mij veel tips heeft gegeven en waar ik veel mee teken in de bijbel. 

2 opmerkingen:

  1. Een prachtige caravan. Het is heel mooi geworden, Robert.
    Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.
    Ik heb er al wat van mogen zien, en deze is schitterend.
    Er komt een nieuwe periode aan.
    Ik zie er naar uit met jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvonne.
      NU hard werken om alles voor te bereiden en straks over een paar weken is het zover. Dan zijn jullie van harte welkom om te kijken en weer vele mooie dingen te beleven met elkaar op deze mooie plek.

      Verwijderen