vrijdag 14 oktober 2022

Juich de HEER toe (Psalm 98)



Weer even geleden, maar weer terug naar de psalmen, ook deze heb ik al een tijdje terug gemaakt en online gezet. Alleen de tekst moest ik nog schrijven om hem zichtbaar te maken.
Nu dus maar doen en weer verder tekenen na een periode minder actief te zijn geweest met journaling vanwege omstandigheden. Een andere caravan, inrichten, veranda maken en andere zaken die ik op dit moment belangrijker vond. 
Nu word het langzaam weer tijd om lekker binnen te blijven, voor de kachel en geen campingtijd tot ongeveer maart ( nu nog twee keer in oktober om alles op te ruimen en winterklaar te maken).

Maar nu naar de psalm. Juich de Heer toe. Gebruik al je muziekinstrumenten om muziek te maken voor de Heer. Zing voor Hem. Ga in volledige aanbidding voor de Heer.
Een voorproefje voor wat komen gaat. IK hou van aanbidding. Dat is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Thuis en in de  caravan staat er altijd een radio aan, 24/7, op een christelijke zender. De hele dag en nacht aanbidding. Zo creëer ik een sfeer van aanbidding om onze plekken heen. Een plek van rust. 

Op mijn werk heb ik vaak een oortje in met aanbiddingsmuziek. Ik wil voortdurend aanbidding horen, om zo mijn aanbiddingslijntje met de Heer open te houden. Hem wil ik prijzen met muziek. In de gevallen hierboven beschreven met muziek van de radio, maar ook in het bespelen van mijn gitaren. Komende winter gaat ik mijn gitaarspel proberen om sterk te verbeteren. Ik wil op een niveau komen dat ik kan mee gaan spelen op een podium.

Min manieren van aanbidding. Voor mij werkt het, voor anderen misschien niet. Die doen het op hun eigen manier, maar het belangrijkste blijft:
Juich voor de HEER, zing voor de HEER, speel voor de HEER.
Aanbid HEM, alleen HEM!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten