donderdag 20 oktober 2022

De kudde die Hij weidt (Psalm 100)



Het tweede deel van mijn tweeluik over psalm 99 en 100. Nu psalm 100.
Schapen. Wij zijn schapen van onze grote herder de Heer. Zie psalm 23.
Waarom schapen getekend? De tekst die ik in de psalm heb geaccentueerd zegt het al, de kudde die Hij weidt. Wij zijn die kudde. Als schapen volgen wij onze herder. Zonder onze herder kunnen wij niet, dan dwalen we af en raken we in de problemen. 
Als we onze herder zien of horen dan reageren we op Zijn roep. We antwoorden met ons geblaad. Zoals echte schapen. Ben blij dat ik een schaapje mag zijn in de kudde van de Heer. Ik kan me geen betere herder voorstellen dan de Heer. Ik mag tot Zijn volk behoren en daarover juich ik de Heer toe. Mag ik erkennen dat de Heer onze God is en ons heeft gemaakt. Naar Zijn beeld. Hem breng ik hulde toe door mijn aanbidding. Ik mag graag zingen van Zijn liefde en Zijn liefde omarmen. En weten dat Zijn liefde voor eeuwig is, ook voor onze kinderen en kleinkinderen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten