zondag 31 december 2023

Ik wil de Heer loven met heel mijn hart (Psalm 111)



Ik wil de HEER loven met heel mijn hart.
Daar begint deze psalm mee. Mijn verwerking ervan is hoe ik het beleef.
Ik hou van de HEER, dat staat in het eerste vers. In vers 4 staat dat de HEER liefdevol is. IK heb harten getekend die die liefde weerspiegelen. De liefde van de HEER en mijn liefde samen. IK heb een pot getekend. De Heer is mijn vaste grond (staat niet in deze psalm) Hier mag ik op staan en in bewegen. Ik mag groeien in die grond en tot bloei komen. De harten zitten vast aan een stok en er zit een strik om de pot. De stok staat symbool voor vastigheid. Evenals de grond. De harten zitten vast op die stok en zijn niet los te maken. De strik als koord van liefde. Er groeit klimop om de stok. Het verstikkende van onze zonde. 
Mijn hart krijgt het niet te pakken. Ik mag weten dat ik beschermd ben in de liefdevolle armen van de HEER. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten