maandag 4 december 2023

Vlinders 4


Weer een update van het schilderij met de vlinders. 
Echt een moeilijk schilderij, zeg het steeds weer.
Ben er met deze schildersessie achter gekomen dat ik waarschijnlijk niet genoeg zwart heb om dit schilderij te schilderen. Eerst zei ik tegen mijn vrouw, dan kan ik hem niet afmaken, maar later had ik zoiets van, ik gebruik dan wel de verf van de action die ik heb liggen. Daar zit ook zwart in en dan hopen dat het dezelfde zwart is als in het schilderij.
Een beetje uitproberen en gewoon doen.

Heb dus nu weer een gedeelte met het zwart gemaakt en link onderin met blauw en donker groen.
Een paar oranje vakken erbij en ik ben weer een anderhalf uur bezig geweest. Echt piepkleine vakje aantippen met de kwast is al genoeg. 

Ieder vakje vergt concentratie. Met de camera van de telefoon soms vakjes uitvergroten om het nummer te zien. Heel voorzichtig een vakje aantippen. Ook als het een rechte lijn is zoals de vlinder links met de zwarte rand en het hele lichte blauw/grijs. Ook bij de zwarte vlinder de dunne lijnen was heel voorzichtig met de punt van de kwast het doek aanraken en dan stond de lijn er al.

Op naar de volgende sessie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten