dinsdag 17 augustus 2021

De Heere is nabij de gebrokene van hart (Psalm 34)

Een soort van tweede deel.
Psalm 34 gaat gedeeltelijk verder waar ik bij psalm 33 ben gebleven.

2De HEER wil ik prijzen, elk uur van de dag,
mijn mond is altijd vol van zijn lof.
3Laat mijn leven een loflied zijn voor de HEER,
de nederigen zullen het met vreugde horen.

Vers 2 en 3 van deze psalm hebben het weer over aanbidding. Lofprijzen, de Heer groot maken. Dat wil ik ieder moment van de dag, de hele dag door zelfs. Dat is het mooiste wat ik kan doen voor de Heer. Laat mijn leven doordrenkt zijn met aanbidding voor de Heer. Dit is heerlijk om te doen en de Heer geniet ervan als het vanuit mijn hart komt. Daarom trok ik de botenbalk door vanaf psalm 33 naar psalm 34.

In vers 19 zegt de psalmist, De HEERE is nabij de gebrokenen van hart, hiervoor heb ik een gebroken hart getekend. Met naald en draad wordt dit hart gemaakt. Dit zijn de naald en draad van de Heer. De Heer heelt je hart. Als er pijn, verdriet of noem maar op in je hart is en je roept het uit naar de Heer. De Heer hoort je en geneest je. Als je je maar blijft richten op de Heer. Dag aan dag, nacht aan nacht.

Achter het hart het kruis van Christus. Dat we daaro mogen staan en vertrouwen. Christus is ons voorgegaan in de dood. Hij heeft het zwaarste voor ons op zich genomen zodat als wij sterven niet verloren gaan maar bij Zijn troon mogen komen en aan mogen schuiven aan Zijn tafel.
Dan mogen we aanbidden en lofprijzen en mogen we eten en drinken van de wijn en het brood. Voor eeuwig en eeuwig zullen we aan de tafel van de Heer zitten en geniet de Heer van onze aanwezigheid. Want de Heer ziet door ons heen Zijn zoon Christus en als Hij naar zijn zoon Christus kijkt ziet Hij ons. 



Hieronder de complete foto van beide psalmen. Dit om het totaalbeeld te krijgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten