zaterdag 7 augustus 2021

Ik zal je de weg wijzen. (Psalm 32)

8Want dit hebt u gezegd:

‘Ik zal je de weg wijzen die je moet gaan.

Ik zal je raad geven,

ik zal voor je zorgen.

9Wees niet eigenwijs,

laat je door mij leiden.

Dan zal geen kwaad je treffen.’


Deze verzen uit psalm 32 hebben me geïnspireerd om deze psalm te tekenen. Ik heb de bijbel getekend en de bladwijzer is als de weg waar ik over mag lopen. De bladwijzer staat symbool voor de weg wijzen. Ik mag deze weg volgen die de Heer voor mij heeft vrijgemaakt. Een weg waar ik in vertrouwen op de Heer mag lopen. De bijbel staat symbool voor de raad die de Heer geeft aan mij. Ik mag luisteren naar Zijn woorden en hoe de Heer voor mij mag zorgen door Zijn woord heen. De bijbel verteld ons en spreek tot ons. Zo komen we te weten wat de Heer doet voor ons. Ook als staat er in iedere bijbel hetzelfde. Voor ieder van ons, als we met ons hart lezen, kan de bijbel persoonlijk spreken. Zo kan de Heer tot jou spreken. Zo mag ik luisteren en ervaren wat de Heer met mij van plan is. Als ik maar mijn hart openstelt en Zijn woorden tot me mag nemen. Dat is een rijkdom en voor mij, en ieder die de bijbel op deze manier leest, van waarde.



321Een lied van David.

U hebt mijn fouten vergeven

U hebt mij vergeven, Heer,

u denkt niet meer aan mijn fouten.

Daarom ben ik gelukkig.

2Ik kan eerlijk tegen u zijn,

u kijkt niet meer naar mijn schuld.

Daarom ben ik gelukkig.

3Eerst zweeg ik over mijn fouten.

Ik werd ziek, ik huilde de hele dag.

4Dag en nacht voelde ik uw woede, Heer.

Ik verloor al mijn kracht,

ik kon niet meer verder.

5Toen vertelde ik u over mijn fouten,

ik zweeg niet langer over mijn schuld.

Ik zei eerlijk wat niet goed was,

en u hebt me alles vergeven.

Nu kan ik zingen

6Mensen die u trouw zijn,

moeten doen wat ik gedaan heb.

Ze moeten tot u bidden als het niet goed met hen gaat.

Dan zijn ze veilig in het grootste gevaar.

7Heer, u beschermt me, u bevrijdt me.

Daarom zing ik en juich ik.

8Want dit hebt u gezegd:

‘Ik zal je de weg wijzen die je moet gaan.

Ik zal je raad geven,

ik zal voor je zorgen.

9Wees niet eigenwijs,

laat je door mij leiden.

Dan zal geen kwaad je treffen.’

Vertrouw op de Heer

10Iedereen moet dit weten:

Slechte mensen moeten veel lijden.

Maar mensen die op de Heer vertrouwen,

vinden overal liefde en geluk.

11Iedereen die trouw is aan de Heer,

moet blij zijn en juichen.

Iedereen die eerlijk is,

moet zingen van vreugde.

Want de Heer is goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten