vrijdag 6 augustus 2021

In Uw hand leg ik mijn leven (Psalm 31)

In Uw handen leg ik mijn leven. Een moeilijke stap voor mij, jaren terug.
Nog voordat ik gedoopt was kon ik deze stap niet zetten. Ik kwam in 2005 tot geloof. Mijn getuigenis zal ik later nog wel eens vertellen. 
Ik deed eins 2005, begin 2006 mee aan een Alpha cursus. Later ging ik o zoek naar een kerk waar ik me op mijn gemak zou voelen. Ik keek op internet en kwam uit bij Nehemia in Zwijndrecht. Dat is jaren mijn thuis gemeente geweest. Later leerde ik mijn vrouw kennen en die kwam ook bij deze kerk. Samen eerst een paar jaar gekeken en geluisterd naar de preken van de toenmalige voorganger en die waren goed. We werden gevoed. We besloten om lid te worden en deden daar mee aan een inloopkring. In 2012 zijn we getrouwd door de voorganger die daar nu spreekt. Al die tijd had ik wel het verlangen om me te laten dopen, maar de stap zetten deed ik niet. Ik wou zelf controle houden op mijn leven, dacht ik. Maar ik liep iedere keer weer vast met mezelf, mijn verleden en wat ik zou gaan verwachten voor de toekomst. Iedere keer als ik op het dopen uitkwam zei  ik. Eerst mijn verleden opruimen en dan laat ik me dopen. Dan ben ik er klaar voor. Maar dit lukte niet. Dus vlak voor het trouwen de stap gezet. Ik laat me dopen. Ik leg mijn leven volledig in de handen van Christus. Ik kan het niet alleen.
Een paar weken na het trouwen ben ik gedoopt. Mijn vrouw ging ook gelijk mee het watergraf in, om samen op te staan in een nieuw leven met Christus en in Christus.
Eerst getrouwd en nu gedoopt. Een drievoudig snoer is een belangrijk deel in ons leven en huwelijk. 
Mijn verleden? IS dat nu opgelost. Het heeft een plek gekregen en ben bezig met de laatste dingen. Doe ik het alleen? Nee, ik kan het niet alleen. Ik doe het ook zelf niet. Ik geef het over aan Christus, want die draagt mij in Zijn handen. Ik hoef het niet meer alleen te doen, maar samen. Ik kan ik het niet dan geef ik het aan Christus.

Daarom deze tekening.
Ik mag in Zijn handen liggen en me overgeven aan zijn liefdevolle handen, die mij beschermen en mijn leven overnemen en richting geeft. Ik hoef niet bang meer te zijn voor mijn verleden. Ik mag rusten hierin en het een plek geven. Als het me achtervolgt dan mag ik Christus aanroepen en vragen, mag ik in uw handen kruipen en neemt U het over? Ik kan het niet dragen.

Dank U Jezus, dat U dit doet voor mij. Dat U Uw kostbare bloed heeft vergoten om mijn pijn en verdriet te dragen. Dat U mijn verleden draagt voor mij en dat ik niet meer bang hoeft te zijn voor wat er is gebeurt.
Ik voel me veilig in Uw handen en dank U dat U mij draagt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten