zondag 14 november 2021

en Uw naam loven (Psalm 54)

8 Van harte zal ik U offers brengen
en uw naam loven, HEER, want die is goed:
9 hij heeft mij uit de nood gered.
Onbevreesd zie ik mijn vijanden aan.
Voor psalm 54 ben ik creatief geweest. Ik zag op Pinterest een voorbeeld met een schildpadje en daarop zat een konijntje. Hierdoor ben ik geïnspireerd door het sprookje de Bremer stadsmuziekanten. Hier heb ik een voorbeeld van opgezocht en overgetrokken op transfer papier. 
We mogen offers brengen voor de Heer. Aanbidding is ook een offer. Een offer wat ik graag geef en doet. Aanbidden, lofprijzen. De Heer vindt dit mooi en geniet daarvan als we aanbidden en lofprijzen. Laten we zingen over de Heer, laten we zingen voor de Heer. Want Hij heeft ons uit de klauwen van het duister gered en we hoeven niet bang te zijn voor onze vijanden, want Jezus heeft die allang verslagen. Daar mogen we onze vijanden aan herinneren. Dat ze geen macht meer hebben over ons. Vrees niet zegt de Heer 365x in de bijbel. Voor iedere dag zegt de Heer vrees niet, want ik ben bij je en zal je beschermen.


54 1 Voor de koorleider. Bij snarenspel. Een kunstig lied van David, 
2 toen de inwoners van Zif aan Saul waren gaan zeggen: ‘Weet u wel dat David zich bij ons schuilhoudt?’
3 God, bevrijd mij door uw naam,
verschaf mij recht door uw macht.
4 God, luister naar mijn gebed,
hoor de woorden van mijn mond.
5 Vreemden vallen mij aan,
zij staan mij met geweld naar het leven,
zij houden God niet voor ogen. sela
6 Zie, God is mijn helper,
de Heer is het die mijn leven draagt.
7 Laat het kwaad zich keren tegen mijn belagers,
toon uw trouw en breng hen tot zwijgen.
8 Van harte zal ik U offers brengen
en uw naam loven, HEER, want die is goed:
9 hij heeft mij uit de nood gered.
Onbevreesd zie ik mijn vijanden aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten