donderdag 25 november 2021

In de schaduw van Uw vleugels (Psalm 57)

Het vervolg op de vorige psalm. Net zoals ik op schoot mag kruipen weet ik dat ik in de schaduw van Uw vleugels mag schuilen. Daar is bescherming, tot ik weer veilig tevoorschijn mag komen.
De Heer stuurt Zijn engelenmacht om om mij heen een schild op te werpen, zodat de vijand geen kans heb mij onderuit te halen. Ik werk in het midden van de vijand. Collega's die niets met het Christelijk geloof willen weten doordat ze anders geloven of helemaal niets. Ik laat al jaren zien aan mijn wandel hoe het is als Christen. Om een Hemelse Vader te hebben en daarin te wandelen. Dat ik gene oordelende Vader heb, maar een liefdevolle Vader. 
Die is er ook voor hun, maar dan moeten ze eerst Hem aanvaarden.
Ze halen me vaak onderuit over het geloof. Proberen me uit door met wettische dingen te komen, maar tot nu toe pareer ik dat met de liefde van de Heer.
Zo mag ik dat blijven uitroepen, tot de Heer me ander werkgebied geeft, waar ik zo naar verlang. Want ik heb het gevoel dat mijn werk hier op deze werkplek waar ik mag werken erop zit. Dat ik nieuwe gronden mag betreden om daar het verschil te zijn.

Tot die tijd mag ik schuilen onder de vleugels van mijn Hemelse Vader.


571Voor de koorleider. Op de wijs van Verdelg niet. Van David, een stil gebed, toen hij voor Saul was gevlucht in een spelonk.

2Wees mij genadig, God, wees mij genadig,

want bij U is mijn leven geborgen.

In de schaduw van uw vleugels zal ik schuilen,

tot het doodsgevaar is geweken.

3Ik roep tot God, de Allerhoogste,

tot God, die mij beschermt.

4Uit de hemel zal Hij hulp sturen,

wie mij bedreigt wordt smadelijk verjaagd. sela

Ja, God stuurt mij zijn liefde en trouw.

5Tussen leeuwen moet ik liggen,

tussen dieren die mensen verslinden,

hun tanden zijn speren en pijlen,

hun tong is een geslepen zwaard.

6Verhef u boven de hemelen, God,

laat uw glorie heel de aarde vervullen.

7Ze hadden een net op mijn weg gespannen

om mij ten val te brengen,

ze hadden voor mij een kuil gegraven,

maar vielen er zelf in. sela

8Mijn hart is gerust, o God,

mijn hart is gerust,

ik wil voor U zingen en spelen.

9Ontwaak, mijn ziel, ontwaak

met harp en lier,

ik wil het morgenrood wekken.

10U, Heer, zal ik loven onder de volken,

over U zingen voor alle naties.

11Hemelhoog is uw liefde,

tot aan de wolken reikt uw trouw.

12Verhef u boven de hemelen, God,

laat uw glorie heel de aarde vervullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten