maandag 8 november 2021

Nieuw hart (Psalm 51)

Schep, o God, een zuiver hart in mij. Dat is de inspiratie voor deze psalmtekening. Dit is een tekening die ik in het begin heb gemaakt toen ik deze bijbel ging gebruiken. Dus dat is al even geleden. Maar toch post ik hem opnieuw om mijn volgorde vast te houden van de psalmen.

Mijn gedachte voor deze psalm op dit moment zijn. Mijn hart is vol. Vo van verdriet en angst en pijn. Dat moet wijken voor vreugde, dans en muziek. Dingen die ik leuk vindt mag ik weer doen en vooral God aanbidden en Zijn liefde opzoeken. Hem laten wonen in mijn hart. Hiervoor moet het wel een schoon en mooi hart zijn. Mooi is mijn hart, want het is geschapen door God zelf. Hij weet wat er in mijn hart speelt. En ik mag en wil Hem heel graag uitnodigen om in mijn hart te wonen. De regie over te nemen van mijn leven. Want ik wil niets liever dan Hem volgen. En hiervoor wil ik een schoon en rein hart hebben en houden zonder angst, pijn en verdriet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten