zondag 26 december 2021

Dan zal men op aarde Uw weg kennen (Psalm 67)

Moge God ons genadig zijn en zegenen.
Dat is vers 2 van psalm 67. Samen met vers 3 wat de titel van deze blog draagt is dit de inspiratie geweest van deze tekening. Ik heb een wereldbol getekend met eromheen allemaal vlaggen van verschillende landen. Ik heb twee cirkels om de aarde met vlaggen getekend. Ik wilde eerst echt alle vlaggen tekenen maar deze twee cirkels waren al heel veel werk. Dus hierbij gelaten. Omdat verder alles leeg was op deze pagina heb ik er wat versiering omheen gemaakt. 

Mijn gedachte bij deze psalm is dat we blij mogen zijn met onze God. Hij zegent ons en is ons genadig. Hij wil bij ons zijn. Doordat de wereld verscheurd is, is er afstand gekomen. Veel mensen willen niets met God te maken hebben of kennen God sowieso niet. Het is onze taak om die mensen te bereiken. Ze te laten zien, ze te vertellen wie God werkelijk is. Een liefhebbende God. Maar veel mensen denken dat God alleen maar oordeelt en ons wil straffen. Dat is niet zo.
Laten we met zijn allen de wereld om ons heen laten zien door doen en laten, door te vertellen, wie God werkelijk is. TE beginnen in onze levens. Wat is er verandert als je eerst niet deed geloven en na het tot geloof komen. Off als je je hele leven al geloofd, wat is je je relatie met God. Vertel dat. Al die persoonlijke stukjes zijn een rijkdom en kunnen mensen doen besluiten, dat wil ik ook. Ik wil die God leren kennen.
Wat zal het heerlijk zijn als wat in deze psalm staat werkelijkheid word. Dat heel de aarde Uw weg zal kennen, Uw reddende en genezende kracht zal kennen.
Dat heel de aarde U zal aanbidden i.p.v. al dat andere.
Wat zal dat mooi zijn. Ik kijk ernaar uit.



671Voor de koorleider. Bij snarenspel. Een psalm, een lied.
2Moge God ons genadig zijn en ons zegenen,
moge het licht van zijn gelaat over ons schijnen. sela
3Dan zal men op aarde uw weg kennen,
onder alle volken uw reddende kracht.
4Dat de volken U loven, God,
dat alle volken U loven.
5Laten de naties juichen van vreugde,
want U bestuurt de volken rechtvaardig,
U wijst de naties op aarde de weg. sela
6Dat de volken U loven, God,
dat alle volken U loven.
7De aarde heeft een rijke oogst gegeven,
God, onze God, zegent ons.
8Moge God ons zegenen
opdat de einden der aarde
ontzag hebben voor Hem.

1 opmerking: