maandag 20 december 2021

Heer, schiet mij af als een licht dragende pijl om de vijand ten val te brengen. (Psalm 64)

Heer, schiet mij af als een licht dragende pijl om de vijand ten val te brengen. 

Ik wil een pijl zijn op de boog van de Heer. De Heer steekt die pijl aan met lichtgevende vlammen.  Vlammen die het licht van de Heer tot in de donkerste hoeken kan komen.
Ik wil die pijl zijn. Mijn pijn en verleden inzetten in de wereld om anderen te helpen die in de situatie zitten waar ik in mijn tienertijd in heb gezeten. 


Ik wil helpen. Hoe weet ik niet. Hoe mag ik meisjes of jongens helpen die misbruikt worden? Hoe mag ik ze helpen om hun pijn en verdriet een plek te geven. Ze vertellen dat er een God is die onvoorwaardelijk van ze houdt. Die niet uit is op lust of misbruik, maar die Zijn onuitputtelijke liefde wilt gebruiken om hun pijn en verdriet weg te nemen. Dat ze een Heer mogen hebben waar ze echte liefde bij kunnen vinden, geen liefde gebaseerd op lust en het vlees.

Ik wil er zijn voor die meisjes en jongens, ze opvangen en helpen een onbezorgde toekomst te geven. Een plek waar ze niet bang hoeven te zijn voor misbruik. Maar een plek waar ze liefde krijgen zoals het hoort.

Aan het begin van mijn huwelijk ben ik begonnen met het verwerken van het misbruik. Bij mijn toenmalige gemeente kreeg ik therapie. Dat was goed. 
Toen had ik in mijn hart om mijn verhaal op te gaan schrijven. Nu ruim negen jaar verder is dat boek nog niet klaar. Het is heftig om te schrijven. Het ene moment schrijf ik een heel hoofdstuk en het andere moment kan ik niet meer dan een paar woorden op papier zetten en ben ik gebroken. Toen op dat moment kreeg ik al in me om een boerderij te kopen / krijgen, om daar een plek van te maken voor misbruikte kinderen. Dat dat een plek kan worden waar ze veilig mogen opgroeien. Waar ik ze de ruimte mag geven om hunzelf te ontwikkelen. Ze een veilig gezin omgeving bieden. Waar ze liefde en warmte kunnen krijgen die goed is. Waar ze tegen mij of mijn vrouw aan kunne kruipen voor warmte zonder bang te hoeven zijn dat ze daardoor misbruikt worden.

Dat is en blijft mijn droom. Wie weet mag ik dat ooit nog eens uitvoeren. Maar voor nu blijf ik bidden voor deze kinderen. Zeker nu met deze periode waar we nu in zitten en ze meer thuis moeten zijn vanwege beperkingen. Dat ze nu meer worden blootgesteld aan misbruik omdat school, sport, vereniging hun uitweg is voor misbruik. Ik bid voor ze en bid een engelenwacht om ze heen. En ik bid dat de Heer mij als pijl wil gaan gebruiken om Zijn licht te verspreiden voor deze kinderen. Een licht dat ze hoop geeft in een mooie toekomst van herstel, genezing en rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten