zaterdag 8 januari 2022

Levensloop (Psalm 71)

Wees de rots waarop ik kan wonen,
mijn rots en mijn burcht, dat bent U.
van jongs af vertrouw ik op U.
Al vanaf mijn geboorte steun ik op U.
al in mijn moederschoot was U het die mij droeg.
U wil ik altijd loven.
Verstoot mij niet nu ik oud word.
Ik blijf naar U uitzien, ALTIJD.
---
De rots, het kruis. Beelden van Christus. Christus is mijn rots, waar ik op mag en kan bouwen. Een rots/berg getekend tot in de wolken. Gods berg. Hier mag en kan je God ontmoeten. In de nabijheid van God komen.
Het kruis van Christus met daaromheen mijn levensloop. Van jongs af vertrouw ik U. Al vanaf mijn geboorte steun ik op U. Verstoot mij niet als ik oud word. Delen uit de psalm waar ik mijn levensloop heb getekend, vanaf dat ik in de baarmoeder een klein embryootje was tot in het graf. Ik wil God loven en aanbidden. Alle tijden in mijn leven wil ik de nabijheid van God opzoeken. In Zijn aanwezigheid zijn. Ik vertrouw op het kruis van Christus. Het kruis waar Hij aan hing om onze zonde en ziekte mee te nemen de dood in. OM daarna in een vernieuwd lichaam weer op te staan. Dank U wel hiervoor.
Ik hou van het kruis. Zonder het kruis zijn wij nergens en zijn wij verloren. De grenzeloze liefde van God wil ik voelen, ervaren. Ik blijf uitzien naar God, ALTIJD. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten