zaterdag 1 januari 2022

God is groot (Psalm 70)

God is GROOT!
Ik ben een kattenliefhebber. Mijn vrouw en ik hebben twee katten. Onze kinderen zeggen we, omdat we zelf geen kinderen hebben. Het zijn twee lieve, ondeugende katten. Ieder met een eigen wil. Eigen trekjes en vooral heel erg lief.
De oudste is nu vier jaar. Een zwart/witte kater. Hij heeft als eigenaardigheden dat hij helemaal aan mij optrek. Ik ben alles voor hem. Als ik thuis ben dan is hij bij me. Zit ik op de bank, hij ligt naast me. Lig ik op bed, ligt hij klem tegen me aan, aan mijn zij of voeten. Ben ik in de douche, dan likt hij mijn benen schoon(droog). Hij helpt mee om af te drogen zeg ik dan. Zit ik op mijn kamertje waar ik muziek maak of teken of stille tijd houd, hij ligt op een poef onder het bureau. Zijn lievelings speelgoed zijn nep muisjes. Je hebt die in het wit en in het grijs. De witte vind hij niet zo, maar de grijze is hij verzot op. Als hij er eentje heb dan vliegt die muis door het huis heen. IN zijn bekje komt hij er dan een brengen bij me en moet ik hem weggooien. Gaan we naar bed, dan ligt er eentje in het bed als bedankje voor me dat ik zijn baasje bent.
Zoals deze kat is mogen en moeten wij zijn tegenover God. Als je God liefheb dan wil je niets liever dan Hem overal volgen. Hem de hele dag door opzoeken en in Zijn nabijheid doorbrengen. Het beste en liefste wat je heb geven aan God. Zoals deze kat is tegenover mij, wil ik zijn tegenover God.

En dan hebben we nog een kat. Een poes van twee jaar. Een lief en ook een beetje een angstig beestje. Ze is een beetje op zichzelf, maar heeft het grootste vertrouwen in mij. Als er iets is dan kijkt ze naar wat de zwart/witte kat doet en naar mij. Ik ben haar baken van rust. Ze vertrouwd mij helemaal. Haar eigenaardigheid is drinken uit de kraan. Druppelt er een kraan of is deze net open geweest, dan is ze erbij. Ze drinkt et verse water graag en zit er dan ook helemaal onder. Ook een beeld van God. Wij mogen drinken van het levende water dat Zijn zoon geeft. In onze katten ziet ik de hele dag door hoe wij mogen zijn tegenover God. En wat God ons geeft. 

Op deze tekening zie je dus een kat. Mijn favoriet. Met zijn pootjes staat hij in de lucht alsof hij iets wilt pakken/opvangen. Voor mij is dit een beeld om aan te geven hoe groot onze God wel niet is. Alsof de kat aangeeft, zo groot is onze God. 
Hoe groot God is, is niet aan te geven. Het is wel door ons te ervaren. In alles wat we zien, de natuur en alles wat God ons geeft. Ons leven wat God in Zijn handen heeft en als je Hem volgt eeuwig kan zijn. Ons leven dat Hij vernieuwd. Ons hart dat Hij vernieuwd, geneest, heelt, troost.....

God is GROOT!!
Daar wil ik in het nieuwe jaar mee beginnen. Ik wil iedereen een gezegend en gezond 2022 wensen. Blijf in de nabijheid van God, zoek Hem op. Geef Hem eer, aanbid Hem. Wees als onze katten. En op naar een nieuw jaar met nieuwe tekeningen voor God. Voor mij een manier om God groot te maken en om rust te vinden.

Gods rijke zegen.

1 opmerking: