dinsdag 25 mei 2021

Ik zal zingen voor de Heer (Psalm 13)

Ik heb iets nieuws gekocht om te tekenen. Pastelkrijtjes. Hier kan ik leuke dingen mee maken en dit is het begin.

'Ik zal voor U zingen,' staat er in de Bijbel in gewone taal. Dat vindt ik een mooie vertaling voor hier. Om dit uit te beelden heb ik een vogel getekend die aan het zingen is. Vogels zijn denk ik wel, de mooie schepsels die er zijn. Ze maken zich nergens zorgen over. Zijn (voor zover ik weet) altijd vrolijk. Als we op de camping zijn en in de ochtend het licht word, dan beginnen de vogels aan hun concertjes. Wat een mooi geluid is dat. Daar kan ik van genieten. 

De Amplified bible schrijft 'My heart shall rejoice and delight in Your salvation.' 
Mijn hart is verheugd en verlicht in Uw redding. Als ik het goed vertaal. 

Zo ervaar ik het ieder keer opnieuw. Ik ben verheugd en ervaar iedere dag de redding van de Heer. Ik ben gered door het kostbare bloed van de Here Jezus. Hij heeft onze levensbeker leeggedronken en Hij is aan het kruis gegaan de dood in, om in onze plek te sterven. Zo zijn wij gered. Na drie dagen is Jezus weer opgestaan en in die opstanding mogen wij gaan staan. Een nieuw leven in Christus.

Hier ben ik me iedere dag bewust van en dank ik ook iedere dag voor. Wat ben ik blij dat ik in 2005 de roep van Jezus heb gehoord. Dat ik toen die deur heb opengedaan waar Jezus aan stond te kloppen. Heel zachtjes deed Hij dat. En ik heb open gedaan en heb Jezus uitgenodigd om binnen in mijn hart te komen. Om Zijn liefde uit te storten in mijn hart. Daar ben ik iedere dag nog dankbaar voor, want het heeft me heel veel moois opgeleverd, waar ik ook dankbaar voor ben en die ik nooit heb mogen ervaren als ik die deur niet zou hebben open gedaan.



1 Een lied van David. Voor de zangleider.
Vergeet mij niet, Heer
2 Heer, vergeet u mij voor altijd?
Hoe lang nog blijft u zich verbergen?
3 Hoe lang nog blijft mijn hart vol zorgen?
Hoe lang blijf ik dag en nacht verdrietig?
Hoe lang blijven mijn vijanden sterker dan ik?
4 Heer, mijn God, zie mij en geef antwoord!
Laat het weer licht worden om mij heen,
laat mij niet sterven in het donker.
5 Want dan zullen mijn vijanden zeggen:
‘Hij heeft de strijd verloren!’
En ze zullen juichen over mijn dood.
Heer, ik vertrouw op u
6 Heer, ik vertrouw op uw liefde.
Ik zal juichen omdat u mij redt.
Ik zal voor u zingen,
want u bent goed voor mij.

1 opmerking: