dinsdag 11 mei 2021

De schepping

In het begin....
Zo begint de bijbel. Deze mooie woorden en handelingen van God zijn het begin van ons leven op aarde. Het zou een leven moeten zijn waar we heel dicht met God zouden leven. Samen met God zouden wandelen. We zouden geen kwaad kunnen, maar....

Het liep anders. De boze zorgde ervoor dat Adam en Eva deden zondigen. Vanaf dat moment is alles anders. Er was een scheiding, een kloof tussen ons, de mens, en God. En kloof die onoverbrugbaar zou lijken te zijn. Maar er kwam een uitkomst op dat probleem.

God stuurde Zijn eigen zoon naar de aarde om tot het uiterste te gaan en Zijn leven te geven om het onze te redden. Jammer genoeg zijn er nog zat mensen die vinden dat de bijbel een sprookjesboek is, en dat alles wat erin staat niet waar is. Mensen die niet in God geloven, mensen die geloven in iets. En noem maar op. 

Ik ben blij dat ik in 2005 de keuze heb kunnen maken om God te leren kennen. Om te gaan zoeken naar mijn identiteit hierin en in Christus. Ik ben blij met die keuze. Het heeft mijn leven zo enorm verandert. 

In het begin...
Hier heb ik dus een tekening van gemaakt. De zeven cijfers die symbool staan voor de zeven dagen dat de wereld is gemaakt door God. Ieder cijfer ingetekend met wat er die dag is gemaakt. Ben er blij mee en het was fijn om dit te tekenen.

In het begin schiep God de hemel en de aarde. (Gen 1:1 HSV)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten