woensdag 26 mei 2021

Heer, wie mag gast zijn in Uw tent (Psalm 15)

HEERE, wie zal verblijven in Uw tent?
Wie zal wonen op Uw heilige berg?
Dat is wat de Herziene Staten Vertaling zegt in vers 1. In de Nieuwe Bijbel Vertaling staat wie mag er gast zijn. 
Deze tekening staat op de achterkant van het vel papier wat ik heb gebruikt voor psalm 14. De Heilige berg heb ik getekend met daarop een tent. Naar de tent toe het pad dat volmaakt is. Deze psalm is heel anders dan de vorige. Hier wordt alleen maar positief geschreven over een persoon. Ik voel me wel zo'n persoon. Tenminste daar is mijn streven naar. Om oprecht te leven en te doen wat God van me vraagt.
En ja, dat is moeilijk. Struikel ik? Ja!
Maar ik mag weten dat Christus me dan weer opricht. Ik mag struikelend achter Jezus aan. In Hem mag ik me identificeren. Want zo kijkt God naar mij. Als God naar mij kijkt ziet Hij Christus in mij, en als Hij naar Christus kijkt ziet Hij mij in Hem. Een bevoorrecht iets.
Christus heeft mijn zonde op zich genomen en deze meegenomen in de dood. Ik ben als het ware in Hem gestorven. Met Zijn opstanding mag ik een nieuw leven ontvangen en hierin gaan staan. Ik ben rein, heilig en rechtvaardig in Christus.
Ik mag verblijven in de tent van God. Wat een mooi iets is dat en wat ik graag wil.



Ook deze keer gebruik ik de Bijbel in gewone taal vertaling om de psalm op te schrijven.

15  Een lied van David.

Heer, wie mag er altijd in uw huis komen?

Wie mag er bij u wonen op uw heilige berg?

2 Mensen die eerlijk leven,

mensen die doen wat goed is

en zeggen wat waar is.

3 Ze spreken geen kwaad over anderen.

Ze behandelen iedereen goed,

en ze beledigen niemand.

4 Ze gaan niet om met slechte mensen,

maar ze houden van mensen die trouw zijn aan de Heer.

Ze doen wat ze beloofd hebben,

zelfs als dat in hun eigen nadeel is.

5 Als ze iemand geld lenen,

vragen ze geen rente.

En ze nemen geen geld aan

om te liegen over iemand die onschuldig is.

Met mensen die zo leven,

zal het altijd goed gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten