zondag 20 februari 2022

U houd u niet stil (Psalm 83)

Soms is het leven een wervelwind. De stormen in je leven nemen de overhand. Je wordt continu aangevallen door de vijand.
Weet dan dat je beschermd word door de Heer, jou hemelse vader.
Ik weet dat ook. In de periode waar ik nu in zit, voel ik de aanwezigheid van mijn hemelse vader. Vijf maanden terug begon een donkere periode in mijn leven. Het verleden dat mij inhaalde en ik werd stilgezet. Ik zat vast. Begon in overlevingsmodus te staan.
Alles werd stilgezet en ik moest pas op de plaats nemen. Hoe ik bezig was, kon niet meer. Ik probeerde iedere keer mijn verleden te ontwijken, maar dat ging niet meer. Ik moest me confronteren met het verleden. Hulp zoeken. Niet alleen bij mijn hemelse papa, maar ook bij een psychiater. Via de huisarts een verwijsbrief en nu vijf maanden later hard bezig met emdr therapie. Ieder stukje uit het onverwerkte verleden moet ik nu herbeleven, erover praten met mijn therapeut. De beelden voor me halen, herbeleven, de pijn. Moeilijk. Absoluut. Uitputtend, maar met de hulp van de Heer, mijn Vader kan ik het aan.
Ervoor zorgen dat mijn verleden geen vijand meer voor me is die ik moet verslaan, maar dat het verslagen is. Vastgenageld aan het kruis, voorgoed. Nu zorg ik ervoor dat de vijand o dit gebied geen grip meer kan krijgen op me in de toekomst. Maar ik weet dat dit nog een lange weg zal zijn, maar ik hoef hem niet alleen te lopen. Mijn hemelse Papa is erbij en draagt me.

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je je proces mooie woorden gegeven.
    Mooie beeldende verwerking vanuit het Woord.
    Gods sterkte en zegen toegebeden.

    BeantwoordenVerwijderen