zondag 20 maart 2022

Dat wijsheid onze hart vervult (Psalm 90)


(10) en wij vliegen heen.
(12) Leer ons zo onze dagen te tellen, dat wijsheid onze hart vervult.
(14) Vervult ons in de morgen met uw liefde.

Een nieuwe psalm. De drie verzen hierboven gaven inspiratie voor deze tekening. IK heb potlood gebruikt, pastelkrijt en wasco met sjablonen.

De engel links heb ik proberen te tekenen. Eigenlijk is het geen engel maar zijn wij dat. Als we ons aardse leven achterlaten. Zo'n voorstelling heb ik tenminste. Onze tijd op aarde vliegt en als we ons aards lichaam achterlaten, mogen we opvliegen naar de hemel. 

Voor God is ons leven een knip in Zijn vingers. Duizenden jaren zijn voor God niets. Voor ons is dat een eeuwigheid. We leven gemiddeld 70-80 jaar. Als ik daaraan denk zit ik al over de helft. Heb ik mijn leven nuttig gebruikt. Er zijn dingen dat ik heb moeten laten en er zijn dingen waar ik blij van ben. Zoals ik op dit moment leef wil ik doorgaan. Dicht bij God blijven, Zijn aanwezigheid opzoeken in gebed en aanbidding. Met aanbidding de mensen om me heen bereiken. 

Leer ons zo onze dagen te tellen dat wijsheid ons hart vervult. Ik heb met een sjabloon een hart gemaakt. IN het hart staan getallen. Zeven, voor iedere dag een getal. Jammer genoeg is dat niet zo gelukt, maar als je goed kijkt kan je het zien. We mogen onze dagen tellen en ook onze zegeningen die we iedere dag krijgen en uitdelen. Wees daarin gul, in het uitdelen van zegeningen in je omgeving. Zegen je familie, zegen je werk, zegen je kerk en ga zo maar door. Dan zal je zegeningen in overvloed terugkrijgen.

Vervult ons in de morgen met Uw liefde. 
God vult ons met Zijn overvloedige liefde. Hi wil niets anders dat we Zijn liefde ontvangen en beantwoorden. Dat we een relatie met Hem hebben en Hem vertrouwen en deelgenoot maken in ons leven. We mogen Zijn liefde uitdelen aan de mensen om ons heen. Laat Zijn liefde zien en merken aan onze omgeving, zodat onze omgeving gaat denken, wat hij/zij heeft, dat wil ik ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten