vrijdag 11 maart 2022

Telefoon gesprek met God (Psalm 86)



Hoor mij Heer, en antwoord mij.
heel de dag roep ik tot U.
Naar U verlang ik, Heer.
Uw trouw is groot voor een ieder die U aanroept.
Hoor mijn gebed, Heer,
luister naar mijn smeken,
in dit uur van mijn nood roep ik U aan,
want, U geeft mij antwoord.
Wijs mij Uw weg, Heer.
Keer U tot mij en wees mij genadig.
Geef mij een teken van Uw goedheid.

Verschillende teksten uit psalm 86. Teksten die mij inspireren om deze tekening te maken. Een gsm in een hand. Iedereen of bijna iedereen heeft er wel eentje. Een gsm. Ze domineren onze samenleving als een soort van afgod. We kunnen ermee bellen, maar ook op Facebook, WhatsApp , Instagram, noem maar op. We zijn continue met elkaar in verbinding. Zijn we ook nog in verbinding met God?
IS God nog zichtbaar tussen al die berichten uit de bovengenoemde apps? 

Ik kan makkelijk afstand houden van mijn gsm. Ben ik een dag niet bereikbaar op Facebook, jammer dan. Ik mis het niet. Het is geen levenszaak om daar bereikbaar op te zijn. Ik vindt het leuk om te zien hoe het mat familie gaat die wat verder weg is en daarnaar geen contact heb daarmee. Met Facebook toch een beetje contact.
Mijn contact met God is belangrijker. Met God wil ik altijd een open verbinding hebben.

Zoals de teksten hierboven al zeggen. Ik zoek de hele dag contact met God. IK roep naar God om wijsheid in situaties waar ik in zit. Ik vraag God om kracht. Ik wil een gesprek met God om mijn liefde aan Hem te tonen. Een gesprek om raad in situaties. Als ik vastzit in iets, roep ik naar God om mij de weg te wijzen. 

Een gsm heb ik hiervoor niet nodig. Ik mag heel simpel knielen waar ik ben en in gebed te gaan of gewoon ergens gaan zitten of liggen en mijn bijbel openen. Manieren die vele malen beter zijn dan een gsm, want met bijbel lezen en gebed kom je in contact met de beste gesprekspartner die je je maar kan wensen. Je komt in contact met iemand die echt luistert, die echt helpt en die echt van je houdt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten