zaterdag 16 september 2023

Hemeltijd 2023 3


De laatste dag alweer. Wat gaat zo'n weekend snel. Van mij mag het wel langer duren.
Om half elf moesten we bij de zaal zijn. We zouden gezamenlijk een brunch aangeboden krijgen door Hemeltijd zelf. Die was heerlijk. Eerst gezamenlijk gebed en dan lekker eten. Tegen het einde aan kwamen de getuigenissen van de mensen. Wat een gezegende conferentie is dit voor de mensen. Dat dit nog lang mag bestaan. Daarna ben ik even snel bij het gebedshuis geweest.
Wist niet echt wat te doen, dus liet het over me heen komen. Ik ging in een hoekje zitten en daar lag een briefje met een tekst.
Precies voor mij. Het loslaten van dingen . In een nieuw seizoen stappen, samen met mijn lieve vrouw. Nog meer dingen loslaten en samen werken aan een nog hechtere band, zoals God het heeft bedoeld. Er lag ook een boek naast me. Hierin allemaal mooie afbeeldingen van schilderijen die mij wel wat deden. Durf te leven heet het boek en dat gaat ik zeker een keer aanschaffen.
Wat betreft tot nu toe is dit weekend voor mij geslaagd. Heb werk te doen, mag nog meer gitaar leren spelen, zodat ik God nog meer kan aanbidden door muziek heen. En nu op naar het laatste stukje. et laatste aanbiddingsconcert met avondmaal.
Heerlijk genoten en gezongen. Iemand had een scheurschilderij gemaakt, naar aanleiding van psalm 23. Dat was heel mooi om te zien en de gedachte erachter.
Tijd voor het avondmaal. Weer een overdenking, ditmaal over het avondmaal zelf en dan aan d e tafel. Mooi en genieten. We hoeven niet met strakke en serieuze gezichten deel te nemen. Jezus wist wat Hij deed en door het avondmaal te veranderen van gedenken van de redding uit Egypte naar de redding die Jezus voor ons aan het kruis deed om Zijn lichaam te laten verscheuren (brood breken/scheuren) en door het vloeien van Zijn bloed (wijn/druivensap) mogen we met blijdschap dit avondmaal eten en drinken. De Heilige drie-eenheid is erbij en geniet van ons. Dit was mooi om te horen.
Na het avondmaal nog een overdenking in de lijn van het thema.

Iedere dag mogen we tegen onszelf zeggen, 'Nu is de tijd voor Mij!'.
Niet voor onszelf, maar voor God. Anders is het in ene keer zo egoïstisch en is het hele weekend voor niets geweest. Iedere dag die tekst zeggen. God onze tijd geven. Onze aandacht. Alles waar we mee bezig zijn en niets zelf doen. Een mooie afsluiter.

En dan nu nog een klein feestje met de laatste nummers en dan is het voorbij. Afscheid nemen van vrienden en hopelijk tot volgende jaar. De band persoonlijk bedanken en Glenn helpen met opruimen. Een kort gesprek gehad met hem en in de komende weken aan de slag. Wat ik ergens eerder al zei, de inschrijving is de deur uit om les te krijgen. Dit gaat online gebeuren en 1x in de zoveel tijd naar hem toe om live te spelen.
Ik mag terugkijken op een mooi Hemeltijd weekend en ik kijk alweer uit naar volgend jaar. Een nieuw ijkpunt en om nog meer te ontvangen van de vele zegeningen van God.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten