zaterdag 2 maart 2024

62/366

 


Mattheus 6:11
Geef ons heden ons dagelijks brood.

Voedsel. Een belangrijk deel in ons leven. Lichamelijk voedsel wat we eten met ontbijt, lunch en diner, maar ook Geestelijk voedsel, het lezen van de Bijbel, bezoeken van kerkdiensten en/of conferenties, aanbidding.

In deze volgende regel uit het onze vader, lezen we 'geef ons heden ons dagelijks brood'. Hier gaat het volgens mij om het Geestelijke voedsel. Of om wat Christus later tijdens het avondmaal doet met het brood en de wijn. Ons dagelijks brood, is dat het lichaam van Christus?

Mijn dagelijks brood is het lezen van de Bijbel, het overdenken en mijn stille tijd met de Heer. Hier krijg ik mijn Geestelijk voedsel.
Jaren op de fiets naar mijn vorige werk, vele gesprekken met de Heer. Door middel van gebed of gewoon praten met de Heer over wat me dwars zit of wat ik op dat moment meemaak. Mijn vele momenten van toen ik vastzat in mijn hoofd en mijn EMDR. Vele gesprekken gehad met de Heer over hoe verder, over kracht krijgen om door mijn EMDR heen te gaan. 

Maar ook raad of ik het goed doet om van baan te veranderen. Vragen om zegen voor mijn nieuwe baan. Tot nu toe een goede keus en ik kom iedere dag met een grote glimlach op mijn gezicht thuis van mijn werk.

Mijn dagelijks brood zijn die momenten dat ik op schoot mag zitten bij mijn hemelse Vader. Zijn raad vragen of gewoon tegen Hem aanleunen en Hem laten werken door mij heen. Zijn voedstappen volgen, mij laten dragen in Zijn veilige armen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten