maandag 4 maart 2024

64/366


Mattheus 6:13

En leid ons niet in verzoeking

Verzoeking. 
Verleiding.

Verleidingen hebben we 24 uur per dag. Dat lekkere koekje, terwijl je iets te zwaar bent. Dat tv programma, waar beelden worden getoond die niet Christelijk zijn. Dat boek of tijdschrift, waar foto's in staan die niet Christelijk zijn of verhalen die niet Christelijk zijn.
Muziek, films, noem maar op.

Er komt voor ons als Christen veel op ons af. En het is aan ons wat we ermee doen. 
Wauw, dat is een mooie vrouw die langsloopt. Wat doe ik ermee?
Blijf ik haar nastaren, terwijl ik een lieve vrouw thuis heb?
Nee, ik went mijn hoofd van haar af. Het is al overspel als ik eraan denk, volgens de Bijbel.
Ik wil mijn lieve vrouw niet bedriegen.

IK heb bijna twaalf jaar terug voor haar gekozen voor het altaar. Ik blijf haar trouw en zo wil ik ook tegenover Christus zijn. Trouw en eerlijk.

Christus is onze bruidegom, wij zijn Zijn bruid. We moeten ons daar ook naar gedragen en niet met het duistere meelopen, want dan kan er geen hemels huwelijk zijn. IK wil niets liever dan de bruis van Christus zijn. Wachten op Hem tot Hij mijn huis in de hemel klaar hebt en me dan komt halen. Op naar mijn hemelse bruiloft, met mijn Christus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten