zondag 3 maart 2024

63/366


Mattheus 6:12
En vergeef ons onze schulden, zoals ook wij onze schuldenaren vergeven.

Schulden.
En dan heb ik het niet over geldschulden, maar dingen die je zegt, die je doet of gedaan hebt. Ben je fout tegenover een ander. Beschuldig je een ander. Bedrieg je een ander. JE bent fout.

Ben ik fout? Ja, ik zal mijn fouten hebben. Ik zal ook weleens iets zeggen over een ander. Ben een mens. Iedereen heeft wel eens wat te zeggen over een ander. Maar blijf er niet in hangen. Praat met die ander.
Maar wel op een vriendelijke manier, hoe moeilijk ook.

Vergeef elkaar. Ook ik heb dat gedaan tegenover mensen die mij pijn hebben gedaan. Ja, meerdere mensen. Pas geleden? Nee, over de laatste jaren heb ik geen wrok tegen mensen. 

Vroeger mensen die misbruik hebben gemaakt van me. Ik heb ze vergeven. Iemand die echt mij heeft misbruikt en mensen die me hebben bedrogen.
Ik vergeef ze. IS het moeilijk? Op sommige vlakken wel, maar ik weet ik mag geen wrok hebben. Ik moet ze vergeven en ik doe dat dan ook vanuit mijn hart. Niet omdat het moet omdat ik Christen ben.

Als de tijd daar is dan moeten ze verantwoording afleggen tegen over onze Heer. IK hoef geen verantwoording van hun te hebben, over wat ze hebben gedaan. Ik ben het kwijt door vergeving. Wat hun ermee doen is hun zaak. Enkele die hun verantwoording nu afleggen en ik hoop en bid voor deze persoon(en) dat ze of hun straf krijgen of de genade van de Heer mogen ervaren omdat ze tot inkeer zijn gekomen over hun daden en zeggen, mijn God, wat heb ik gedaan. Alstublieft vergeef me.

Heb ik mijn fouten? Ja absoluut.
En als ik mensen pijn doet of pijn heb gedaan, vergeef me.
En dit zeg ik uit het diepst van mijn hart.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten