vrijdag 8 maart 2024

68/366


Sneeuwklokjes. Deze kleine bloempjes die als een van de eerste bloempjes uitkomen na de winter zijn voor mij jeugdsentiment.
Ik weet nog als klein jongetje dat we in de tuin achter het huis deze bloempjes hadden staan. Samen met de katjesboom zijn dit een stukje jeugdherinneringen voor mij.

Een tijd dat ik nog geen zorgen had, dat ik gewoon kind kon zijn en kon spelen.

Nu vele jaren later ben ik een man van 50 jaar, getrouwd met een lieve vrouw en we hebben een mooie stacaravan. En wat hebben we tussen de struiken staan, sneeuwklokjes.
Ik zag ze vorig jaar voor het eerst met een conferentie in februari. Dit jaar de waterleiding dieper graven en de caravan in orde maken dat we er in de winter ook heen kunnen. Dat is mijn hoofdtaak deze zomer bij onze caravan. En dan hoop ik volgend jaar deze leuke kleine mooie bloempjes weer te zien en hopende ze voorzichtig op te graven en een prominentere plek te geven in onze tuin bij de caravan.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten