donderdag 7 maart 2024

67/366

 


We zitten al een poosje in de 40 dagentijd voor het sterven van Christus.
Voor mij persoonlijk vind ik de periode van Pasen het belangrijkste uit mijn geloofsleven. Hier wordt de duurste prijs betaald voor mijn zonden en andere dingen in mijn leven die niet Christelijk zijn/waren.

Christus is aan dat kruis gestorven om mijn zonden op zich te nemen en mee te nemen in de dood en om vervolgens na drie dagen weer op te staan, in een nieuw en verheerlijkt lichaam.

Door deze daad en door mijn doop en bekering, mag ik me identificeren met Christus. Als God naar Christus kijkt, dan ziet Hij door Christus heen mij en als Hij naar mij kijkt ziet Hij door mij heen Christus.

Voor de kruisdood ging er nog veel meer vooraf. De drie jaar voor dat moment is een grote beleving, tot en met de hemelvaart en wat we daarna nog van Christus mogen beleven.

Dank U Christus dat U dit heeft gedaan en dat U mijn zonden op U heb genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten