zaterdag 9 oktober 2021

Schilderen caravan (1)

Een nieuwe serie, waar ik deze keer laat zien hoe ik schilder met waterverf. Het moet een tekening worden van de caravan. Dit idee kreeg ik afgelopen zomer en nu ben ik ermee begonnen. Van Yvonne (Creative Worship) heb ik een bord gekregen met een opgespannen en bewerkt vel papier. Dit wordt een mooi en gaaf project waar ik heel veel plezier in gaat krijgen. De komende tijd gaat ik jullie de vorderingen laten zien van dit werkstuk.
 


De eerste voorbereidingen zijn met een beamer de foto die ik wil gebruiken op de juiste plek zetten met het bord op een lessenaar. Alles precies uit gepast zodat de hele foto op de tekening kan komen. Een precies werkje. Op de bovenstaande foto en onderstaande foto zie je hoe ik dat heb gedaan. Zo kan je ook gelijk zien wat het resultaat moet gaan worden. Het is nu al mooi.


En dan als alles goed staat aan de slag. Potlood en gum erbij en de hele foto overschetsen. In ruwe lijnen hoe ik alles moet gaan schilderen. Nu al een leuk gezicht. Het werkstuk is begonnen. Hier gaat ik echt op mijn gemak tijd voor nemen. Ik heb omdat het praktisch zal zijn een schildersezel gekocht. Daar kan ik de tekening goed op vastklemmen en er goed voor zitten en overal goed bijkomen. Is belangrijk want op tafel moet ik teveel met mijn arm over de tekening heen gaan, waardoor ik vieze vlekken gaat krijgen. Dat wil ik niet. 


De schets is klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten