woensdag 6 oktober 2021

Zend Uw licht (Psalm 43)

Waarheid, toevlucht, loven, altaar, vreugde en redt. Dat zijn de woorden die ik uit deze psalm naar voren vond komen tijdens het tekenen van deze psalm. In vers 2 staat het woord toevlucht. God is mijn toevlucht, anders dan in dit vers. Ik hoef het niet te vragen, ik weet dat God mijn toevlucht is en dat ik onder Zijn bescherming ben. Ik hoef niet bang te zijn voor mijn vijanden, als ik maar gefocust blijft op God. 
Vers 3 'Zend Uw licht en Uw waarheid.'
Ik wil het licht van God volgen. Zo weet ik dat Hij me zal leiden naar nieuwe grond die ik mag betreden. Naar meer nabijheid van God. Ik wil volgen, ieder moment.
In vers 4 de woorden altaar, vreugde en loven. Zoals in de tekening getekend is, ik zal de nabijheid van God opzoeken en vinden, door te aanbidden. Hier heb ik vreugde in en vind ik rust. Aanbidden en loven met muziek is mijn verlangen en doel.

Nu ben ik in een onrustige periode waar mijn emoties in mijn hoofd volledig op hol zijn geslagen. IN vers 5 staat 'vestig je hoop op God.' Ik vestig de hele dag door mijn hoop op God omdat ik weet dat dat mijn uitweg is, mijn sleutel tot rust in mijn hoofd. Alleen kan ik het nu niet. Met God kan ik dit overwinnen. Omdat ik weet dat ik ben gered door de zoon van God. Christus. Hij heeft de dood overwonnen om mij te redden en ik mag door Zijn dood heen opstaan in een nieuw leven met voorspoed en gerechtigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten