vrijdag 25 februari 2022

De Bijbel overschrijven

Een van de projecten waar ik mee bezig ben, is het overschrijven van de Bijbel. Ik ben hier op        1 januari mee begonnen. De inspiratie hiervoor is dat ik een overschrijfbijbel heb van Spreuken en Prediker. IK vond dit leuk om te doen en het geeft meer verdieping in de bijbel. De bijbel gaat dan echt spreken en je gaat dieper in de teksten die er staan.

Op een gegeven moment kwam ik op het idee om de hele Bijbel te gaan overschrijven. Ik heb schriften gekocht en ben op 1 januari begonnen en ik ben benieuwd hoelang ik hierover gaat doen, zal waarschijnlijk wel een aantal jaar gaan duren. Ik ziet het wel.

Op dit moment ben ik bij hoofdstuk 17 van Genesis. Dit gaat over het verbond dat God met Abram heeft gesloten. God zal Abram veel nakomelingen geven en vanuit hem zal er een groot volk ontstaan. Ook zal God Abram het land geven waar hij nu in leeft. Het zal een land worden waar de nakomelingen van Abram zullen wonen.

IK gaat op mijn gemak verder met schrijven en of ik updates geef. Ik weet het niet. Nog even kijken of ik hier of op mijn andere blog hier iets mee gaat doen. Deze post komt ook op Kattekrabbels te staan. Ik zie wel wat ik doet hiermee verder op de blog. In ieder geval lekker verder schrijven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten